دیجیزا/ چندی پیش تسلا از نسل جدید باتری های خود موسوم به ۴۶۸۰ رونمایی کرد. این شرکت با توسعه گستره فعالیت و تلاش خود در زمینه خودرو های الکتریکی به رهبر جهانی تولید این نوع اتومبیل ها تبدیل شده است. اما مسائل مربوط به عملکرد و ایمنی این باتری ها چالشی برای خودرو های الکتریکی است زیرا بازدهی و عملکرد بیشتر برای این باتری ها ممکن است به معنای ایجاد مشکلات جدی ایمنی باشد.

سامسونگ و ال جی برای گرفتن سفارشات باتری های ۴۶۸۰ تسلا در تلاش اند
به دلیل آرایش داخلی سلول های باتری EV تسلا، طی چندین حادثه گزارش شده است که این باتری ها منجر به آتش سوزی می‌شوند. برخی از این حوادث مرگبار بود و متاسفانه منجر به از دست رفتن جان افراد شده است.

با تمام این اوصاف تسلا همچنان به پیشرفت فن آوری باتری های خود ادامه داده و از برنامه خود در سال ۲۰۲۰ برای تولید یک سلول باتری جدید با مکانیزم و عملکرد متفاوت و ظرفیت بیشتر رونمایی کرد. به گفته این شرکت، فرمت ۴۶۸۰ که سال گذشته توسط تسلا رونمایی شد؛ قادر به تولید سلول های بزرگتر، ارزان تر، ایمن تر و کارآمدتر است.

به گزارش GizmoChina سامسونگ و ال جی دو شرکت کره ای هستند که هم اکنون اقدامات جسورانه ای را برای تولید مدل های جداگانه ای از باتری ۴۶۸۰ تسلا  انجام داده اند.

تسلا در حال حاضر میزان تولید خود را افزایش می‌دهد و تغییرات لازم را در کارخانه های تولید باتری خود که در آلمان، چین و ایالات متحده است انجام می‌دهد. اکنون اما برنامه هایی در حال انجام است که نشان می‌دهد تسلا برای تولید باتری های بهبود یافته خود، از طراحی و فناوری ۴۶۸۰ و تولید کنندگان دیگر باتری کمک خواهد گرفت. در حقیقت، چهار تولید کننده پیشرو باتری از جمله LG Energy Solutions و Samsung SDI، به صورت جداگانه اعلام کرده بودند که قصد دارند نسخه مورد نظر خود را از باتری ۴۶۸۰ تسلا بسازند.

علت نام گذاری این باتری ها به (۴۶۸۰) چیست؟
شاید برای شما هم سوال شود که چرا نام باتری های جدید تسلا (۴۶۸۰) است؟ این نام به دلیل آن است که اندازه سلول باتری های جدید تسلا ۴۶ میلیمتر در ۸۰ میلیمتر است و به همین دلیل تسلا آن را ۴۶۸۰ نامیده است.

گزارش های منتشر شده از کره جنوبی نشان می‌دهد که هر دو شرکت ال جی و سامسونگ ممکن است تولید نمونه های باتری ۴۶۸۰ تسلا را به اتمام برسانند. این گزارشات همچنین نشان می‌دهد که هر دو شرکت در حال انجام آزمایش بر روی باتری های تولید شده خود هستند. البته بر اساس اهداف تعیین شده نباید انتظار عرضه این باتری ها را در آینده ای نزدیک داشته باشیم و احتمالا این محصول در سال ۲۰۲۳ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نظر شما درباره مزایا و معایب خودرو های الکتریکی تسلا چیست؟ آیا نسل جدید باتری های تسلا می‌تواند خطرات ناشی از تصادف و آتش سوزی این اتومبیل ها را کاهش دهد؟