سامسونگ الکترونیکس گزارش مالی خود برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد که بر اساس آن، غول فناوری حدود ۶۳.۶ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است و رکورد سه ماهه جدیدی را به ثبت رساند. همچنین سود سه ماهه این شرکت نیز حدود ۱۱.۵ میلیارد دلار بوده و به بالاترین حد خود در چهار سال گذشته رسیده است.

سامسونگ علاوه بر این، اعلام کرد که درآمد آن برای تمام سال ۲۰۲۱ حدود ۲۳۲.۴ میلیارد دلار بوده و حدود ۴۲.۹ میلیارد دلار سود داشته است. به عقیده غول فناوری کره رشد شدید درآمد و سود آن‌ها به «فروش گسترده» گوشی‌های اندرویدی، تلویزیون‌های هوشمند و لوازم خانگی مربوط می‌شود و عملکرد فوق‌العاده آن‌ها در تجارت نیمه‌هادی نیز سود بسیار خوبی برای این شرکت به همراه داشته است.

درآمد و سود بخش موبایل سامسونگ

به طور دقیق‌تر کسب و کار موبایل سامسونگ در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ حدود ۲۴ میلیارد دلار درآمد و حدود ۲.۲۱ میلیارد دلار سود برای غول فناوری به همراه داشته است. درآمد بخش موبایل سامسونگ به دلیل فروش بسیار خوب پایان سال و همچنین افزایش فروش گوشی‌های پرچمدار (مانند مدل‌های تاشو و سری گلکسی S) نسبت به سه ماهه قبل افزایش یافته است.

سامسونگ انتظار دارد تا تقاضا کاربران برای موبایل و تبلت‌ها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به دلیل نوسانات فصلی ضعیف و ادامه ابهامات در مورد تامین قطعات کاهش پیدا کند. البته با وجود این چالش‌ها، سامسونگ اطمینان دارد که گلکسی S21 FE و گوشی‌های جدید سری گلکسی S22 که در ۲۰ بهمن ماه معرفی خواهند شد، «سودآوری» آن‌ها را در فصل اول سال جدید تضمین خواهند کرد.

سامسونگ همچنین اطمینان دارد که کسب و کار پنل‌های نمایشگرش نیز به عملکرد خوب خود ادامه خواهد داد، زیرا انتظار می‌رود با افزایش محبوبیت شبکه ۵G و گوشی‌های تاشو، تقاضای برای نمایشگرهای OLED نیز افزایش پیدا کند.