پیش‌ازاین گفته شده بود گلکسی A53 در دو نسخه‌ی مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون و اگزینوس عرضه می‌شود؛ اما ظاهراً این خبر رد شده است.
   
چند روز پیش، در گزارشی اعلام شد که گلکسی A53 با دو نوع تراشه‌ی اسنپدراگون و اگزینوس عرضه خواهد شد. باوجوداین، به‌گزارش سم‌موبایل ظاهراً گوشی مذکور فقط به تراشه‌ی اگزینوس سامسونگ محدود می‌شود.

نسخه‌ی بین‌المللی گلکسی A53 با شماره‌مدل SM-A536B در پایگاه داده گیک‌بنچ فهرست شده است. این گوشی هوشمند به تراشه‌ی اگزینوس ۱۲۰۰ (s5e8825) با دو هسته با سرعت کلاک ۲٫۴ گیگاهرتز و ۶ هسته با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز مجهز خواهد بود. تراشه‌ی مذکور از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G68 و شبکه‌ی ارتباطی ۵G نیز بهره خواهد برد. گلکسی A53 در آزمون CPU تک‌هسته‌ای ۷۴۳ امتیاز و در آزمون چند‌هسته‌ای ۱۹۰۰ امتیاز به‌دست آورد.

طبق گزارش‌ها، گلکسی A53 از صفحه‌نمایش Super AMOLED با نرخ نوسازی درخورتوجه، دوربین چهارگانه شامل حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و لرزش‌گیر تصویر (OIS)، حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش، بلندگوهای استریو، گواهی IP68 برای مقاومت دربرابر گردوغبار و آب و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع برخوردار خواهد بود.

به‌دلیل اینکه گلکسی A53 از تراشه‌ی Exynos 1200 استفاده می‌کند، از اتصال ۵G و Wi-Fi 5 و بلوتوث ۵ نیز بهره می‌برد. این گوشی هوشمند ظاهراً با سیستم‌عامل اندروید ۱۲  و رابط کاربری One UI 4 عرضه خواهد شد و تا سه سال به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم‌عامل اندروید  و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی را دریافت می‌کند.