دیجیزا/ سامسونگ در حال آزمایش ویژگی‌های جدید و متفاوتی روی اکوسیستم «SmartThings» است تا کاربران بتوانند قابلیت‌های بهتری را در کنترل ابزارهای هوشمند این شرکت در اختیار داشته باشند.

این قابلیت‌ها فعلا به صورت آزمایشی توسط «آزمایشگاه SmartThings» ارائه شده و در صورت دریافت بازخوردهای مثبت به صورت عمومی ارائه خواهد شد.

این ۸ قابلیت آزمایشی شامل تبدیل گوشی به ریموت کنترل عمومی برای انواع لوازم هوشمند خانگی است که نیاز به استفاده از ریموت‌های مختلف را از بین می‌برد.

با استفاده از ویژگی TV Quick Control می‌توانید ریموت کنترل تلویزیون را به صفحه قفل موبایل و پنل اعلان‌ها اضافه کنید. به علاوه کاربران می‌توانند از گوشی هوشمند خود به عنوان کیبورد بلوتوثی برای تلویزیون و اپلکیشن‌های آن کمک بگیرند یا حتی کلیدهای مجازی برای دستگاه‌های هوشمند تعریف و ایجاد کنند.

از دیگر ویژگی‌های جدید می‌توان به بیدار کردن کاربر به آرامی و امکان خاموش کردن خودکار چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های هوشمند خانگی هنگام ترک خانه اشاره کرد. «ژوان جونگ» معاون مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس در بیانیه‌ای گفت:

«خود را متعهد کرده‌ایم تا تجربه کاربری بهتری را برای کاربران فراهم کنیم. آزمایشگاه SmartThings شرایطی را فراهم کرده تا کاربران بتوانند در فرآیند تست ویژگی‌های جدید شرکت کرده و بازخوردهای ارزشمند خود را در اختیار مهندسان این شرکت قرار دهند. هدف اصلی ما این است که کاربران SmartThings بتوانند از ویژگی‌های مفید و کاربردی که ممکن است روزی به اپلیکیشن تجاری SmartThings اضافه شوند، بهره ببرند.»
در حال حاضر فقط کاربران اپلیکیشن اندرویدی SmartThings در ایالات متحده و کره جنوبی می‌توانند ویژگی‌های جدید را آزمایش کنند. انتظار می‌رود سامسونگ طی ماه‌های آینده ویژگی‌های دیگری را نیز از طریق این اپلیکیشن آزمایش کرده و مورد بررسی قرار دهد.