دیجیزا/ سامسونگ دیسپلی برای فروش پنل‌های صفحه نمایش به Huawei از آمریکا چراغ سبز گرفت؛ چیزی که می‌تواند در نجات هواوی تاثیرگذار باشد.
هواوی به عرضه‌ی گوشی های جدید خود ادامه می‌دهد، ولی با محدودیت‌ها و سختی‌های فراوانی مواجه است؛ چرا که دولت ایالات متحده استفاده‌ی کمپانی چینی از قطعات یا فناوری‌های آمریکایی را منوط به صدور مجوز ویژه کرده است. پیش‌تر برخی تامین‌کنندگان مانند AMD و اینتل موفق به کسب این مجوز شده بودند و حالا سامسونگ هم به نجات هواوی شتافته است.

به گزارش رویترز، سامسونگ دیسپلی تاییدیه دولت آمریکا برای فروش پنل صفحه نمایش به هواوی را دریافت کرده است. البته هنوز از جزئیات این مجوز اطلاعی در دست نیست و نمی‌دانیم آیا پنل‌های OLED را نیز شامل می‌شود یا خیر؟

پیش‌تر ال جی دیسپلی (LG Display) هم که رقیب سامسونگ به شمار می‌رود، اعلام کرده بود برای تداوم روابط تجاری خود با هواوی، نیازمند دریافت مجوز از آمریکاست. در واقع، تمام شرکای تجاری بزرگ هواوی درخواست صدور مجوز برای ادامه همکاری با این کمپانی را ارائه داده‌اند. برخی از مشهورترین آن‌ها کوالکام، مدیاتک، سونی، SK Hynix و Kioxia هستند.

البته در حالی از نجات هواوی صحبت می‌کنیم که یک گزارش جدید، از افزایش درآمد کمپانی حکایت دارد!

بر اساس گزارشی که هواوی از عملکرد مالی خود در ۹ ماه ابتدایی ۲۰۲۰ ارائه داده؛ این کمپانی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته است که نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد ۹.۹ درصدی را نشان می‌دهد. این آمار از لحاظ «حاشیه سود خالص» هم ۸ درصد بهبود یافته است.

در واقع طبق آمار ارائه شده، هواوی به انتظارات مالی خود رسید. این در حالی است که با توجه به شرایط موجود، بسیاری از تحلیلگران چنین چیزی را پیش‌بینی نمی‌کردند؛ زیرا فارغ از تحریم‌های آمریکا، بحران کرونا هم فشاری مضاعف روی دوش هواوی بود.