دیجیزا/ طبق آمار و ارقام منتشر شده، به نظر می‌رسد فروشگاه استیم (Steam) پس از شکستن چندین رکورد پی در پی در سال ۲۰۲۰، در نخستین روز از سال نو نیز موفق شده است بار دیگر رکورد تعداد بازی‌بازان همزمان آنلاین خود را بشکند. 

سال ۲۰۲۰ برای فروشگاه استیم سال فوق‌العاده مهمی بود. در همان ماه‌های نخست این سال، وضعیت جهان به گونه‌ای تغییر کرد که بسیاری از افراد مجبور به خانه‌نشینی شدند و این وضعیت استراتژیک، از نظر تجاری به نفع صنعت بازی‌های ویدئویی شد و فروشگاه استیم هم از این موقعیت بی‌نصیب نماند.

با گذشت زمان میزان مراجعه‌ی بازی‌بازان به بخش سرویس‌های آنلاین فروشگاه استیم افزایش یافت تا در نهایت شاهد شکسته شدن چندین رکورد باشیم. حال به نظر می‌رسد که موفقیت‌های استیم در سال ۲۰۲۰ قرار است در سال بعد هم تکرار شوند؛ چرا که در نخستین روز سال ۲۰۲۱ شاهد شکسته شدن دوباره‌ی تعداد بازی‌بازان همزمان آنلاین در سرورهای این شرکت بودیم.

بدون شک فروشگاه استیم یکی از پلتفرم‌هایی بوده است که از نظر افزایش میزان بازی‌بازان آنلاین و فروش محصولات دیجیتالی، بیشترین سود را از شرایط همه‌گیری ویروس کرونا برده‌اند.

طبق اطلاعات منتشر شده، فروشگاه استیم پس از گذراندن رویداد مربوط به شب سال نو میلادی، موفق شد رکورد ۲۵ میلیون بازی‌باز همزمان آنلاین را به ثبت رساند که در تاریخ این فروشگاه بی‌سابقه بوده است. البته با توجه به قرنطینه‌های خانگی، تخفیفات ویژه، رویدادهای جذاب و حضور اکثر افراد در خانه، این میزان بازی‌باز آنلاین منطقی به نظر می‌رسد اما نمی‌توان از اهمیت و ارزش آن برای پلتفرم استیم به سادگی گذشت.

طبق اعلام فروشگاه استیم، یکی از عناوینی که بسیار مورد توجه و استقبال بازی‌بازان قرار گرفت و به شکستن این رکورد کمک فراوانی کرد، بازی تیراندازی اول شخص Counter-Strike: Global Offensive به حساب می‌آید. علاوه بر این بازی، دو عنوان مشهور و پر مخاطب دیگر یعنی Dota 2 و PUBG نیز توانستند تا حد زیادی بازی‌بازان آنلاین را به سرورهای استیم بکشانند.

البته بازی Cyberpunk 2077 نیز که هنوز بخش چند نفره و آنلاین ندارد، توانست به موفقیت‌های خود بر روی این پلتفرم ادامه دهد و سهم قابل توجهی از بازی‌بازان فعال در شب سال نو میلادی را به خود اختصاص دهد.