ناسا همچنان با تصاویر باشکوهی که از فضا منتشر می ‌کند توجه همگان را به آسمان جلب می کند و در آخرین اقدام خود، یک تایم لپس ۱۲ ساله از کل آسمان شب را منتشر کرده که یک دستاورد چشمگیر است.
 این تصاویر در طی سال ها توسط تلسکوپ فضایی NEOWISE که با عنوان کاوشگر مادون قرمز میدان گسترده اشیاء نزدیک به زمین شناخته می شود، گرفته شده است که در ابتدا در سال ۲۰۰۹ و با نام قبلی WISE برای مطالعه جهان خارج از منظومه شمسی به فضا پرتاب شد.
از آن زمان این تلسکوپ برای ردیابی اجرام نزدیک به زمین از جمله سیارک ها و دنباله دارها تغییر کاربری داده و نام آن نیز تغییر کرده است.
داده‌ های جمع ‌آوری‌ شده توسط NEOWISE به دانشمندان بینش ارزشمندی درباره نحوه حرکت و تغییر اجرام آسمانی در طول زمان می ‌دهد. همچنین مشخص می کند که چه ستاره ‌هایی منفجر شده یا سرگردان در آسمان شب هستند و نشانگر سیاه ‌چاله‌ هایی است که گازها را می ‌بلعند.
امی ماینزر (Amy Mainzer) ستاره شناس دانشگاه آریزونا که محقق اصلی NEOWISE است، می گوید: اگر بیرون بروید و به آسمان شب نگاه کنید، ممکن است به نظر برسد که هیچ چیز تغییر نمی کند، اما واقعا اینطور نیست.
او در ادامه افزود: تصاویر ثبت شده توسط NEOWISE مکان صدها میلیون جسم و میزان نور مادون قرمزی که هر یک از آنها ساطع می کنند را نشان می دهد. سپس می توان این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرد تا دریابیم که این اجرام در حال انجام چه فعالیتی هستند.

به گفته او، کل داده‌ های آسمان هر شش ماه یکبار جمع ‌آوری می‌ شود و این شش ماه همان زمانی است که طول می ‌کشد تا تلسکوپ نیمی از مسیر دور خورشید را بپیماید و ستاره‌ شناسان اکنون ۱۸ مورد از این نقشه‌ ها را برای شکل‌ دهی تایم لپس جمع‌ آوری کرده‌ اند.
این نقشه‌ ها به‌ ویژه برای مطالعه کوتوله‌ های قهوه ‌ای مفید بوده‌ اند. این کوتوله ها، اجرامی هستند که واقع جرمی ندارند تا جرقه‌ ای برای همجوشی لازم برای تبدیل شدن به ستاره‌ ای درخشان داشته باشند. به نظر می ‌رسد آن‌ هایی که به زمین نزدیک ‌تر هستند، سریع ‌تر از اجسام دورتر در آسمان می ‌پیچند و به NEOWISE این امکان را می ‌دهند که آنها را راحت ‌تر تشخیص دهد.
ماینزر توضیح می دهد که در حال حاضر حدود ۲۶۰ کوتوله قهوه ای توسط تلسکوپ شناسایی شده است و به لطف بررسی های انجام شده، الان حدود دو برابر تعداد کوتوله های Y را می شناسیم. 
پیتر آیزنهارت (Peter Eisenhardt) ستاره شناس از آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در این باره می گوید: ما در مورد چگونگی شکل گیری ستاره ها از طریق اسکن آسمان توسط تلسکوپ بیشتر می آموزیم. پیش ستاره ها قبل از تبدیل شدن به ستاره به عنوان اجرام سوسوزن برجسته می شوند و دانشمندان اکنون تقریباً هزار مورد از آنها را دنبال می کنند تا ببینند چگونه رشد می کنند.
آیزنهارت افزود: سپس سیاهچاله ها هستند که شاید مهم ترین موضوع برای بررسی باشند. داده‌ های NEOWISE را می ‌توان برای شناسایی فوران ‌های نور فروسرخ از ابرهای ماده در اطراف سیاه ‌چاله‌ ها استفاده کرد و به ما اجازه می ‌دهد این اجرام را در فاصله ‌ای دورتر ببینیم. کار هنوز به پایان نرسیده است و NEOWISE به سفر نقشه‌ برداری خود ادامه می ‌دهد.