کلیک/ رندرهای جدید آیپد پرو از ایجاد تغییرات متعدد نسبت به مدل های قبلی خبر می دهند. این دستگاه دارای طراحی مینیمال بوده و در دو نسخه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی عرضه می شود.

به تازگی، تصاویر CAD جدیدی توسط بلاگ فناوری MySmartPrice منتشر شده که ظاهرا به نسل پنجم آیپد پرو ۱۱ اینچی اپل مربوط می شوند. طبق شایعات اخیر، اپل قصد دارد تا دو مدل آیپد پرو جدید را در نسخه های ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی عرضه کند. تصاویر لو رفته امروز تا حدی نشان می دهند که آیپد پروهای نسل بعدی اپل دارای طراحی مینیمال و جمع و جور هستند.

رندرهای جدید آیپد پرو نشان می دهد که این دستگاه ۱۱ اینچی از ضخامت یکسان با مدل های قبلی بهره مند بوده، و تنها چند میلیمتر از طول و عرض آن کاهش یافته است. به نظر می رسد که سیستم بلندگوی داخلی نیز کمی تغییر پیدا کرده، به این صورت که محل قرارگیری روزنه های مشبک بلندگو عوض شده و از تعداد آن ها کاسته شده است.

شایعات قبلی پیرامون نسل بعدی مدل های آیپد پرو، به هیچ گونه تغییری در اندازه نمایشگر اشاره نداشته اند. با این حال، انتظار می رود که کارایی تراشه سری A به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا کند.

گذشته از این ها، گفته می شود که دوربین های پنل پشتی برجستگی کمتری در مدل های آیپد پرو جدید دارند. به طور دقیق تر، با توجه به رندرهای جدید آیپد پرو می توان مشاهده کرد که برآمدگی دوربین به صورت قبل باقی می ماند، اما بیرون زدگی لنز دوربین ها کاهش می یابد.

علاوه بر نسخه های بروز شده آیپد پروی ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی، شایع شده که اپل در حال ساخت یک مدل پیشرفته Mini-LED با اندازه ۱۲.۹ اینچ است. در ضمن، ضخامت این دستگاه نسبت به دو مدل دیگر به اندازه ۰.۵ میلیمتر کاهش می یابد تا با نمایشگر پیشرفته تر وفق پیدا کند.

از طرف دیگر، DigiTimes بر این باور است که اپل مشغول کار روی یک آیپد مجهز به فناوری ۵G با پشتیبانی از mmWave است، که احتمالا در کنار نمایشگر Mini-LED جدید عرضه می شود. این رسانه همانند مینگ چی کو (تحلیلگر اپل) بر این باور است که آیپد پرو mini-LED در نیمه اول سال جاری رونمایی خواهد شد.