دیجیزا/ ربات هوشمند ریچی (Reachy) که به صورت متن باز طراحی شده و ۱۷ هزار دلار قیمت دارد را حالا می‌توانید به وسیله هدست واقعیت مجازی (VR) کنترل کنید.

ربات هوشمند ریچی در جریان نمایشگاه CES سال گذشته، توسط شرکت فرانسوی پولن رباتیکس (Pollen Robotics) رونمایی شد و حالا پشتیبانی از واقعیت مجازی نیز به آن اضافه شده است.

این ربات هوشمند از آنجایی که به صورت متن باز طراحی شده، توانایی انجام کارهای مختلف و فوق‌العاده‌ای را دارد، از تحقیق و توسعه تا ارائه خدمات، آشپزی و غیره. حالا ریچی به نمایشگاه CES بازگشته و به نظر می‌رسد که توانایی‌های آن افزایش قابل توجهی هم داشته است. این بار به جای برنامه ریزی، صاحبان ربات می‌توانند به وسیله یک هدست واقعیت مجازی، مستقیما کنترل آن را بر عهده بگیرند. چیزی که نمونه‌اش را معمولا در فیلم‌های علمی تخیلی مشاهده کرده‌ایم.

هنگامی که به ریچی متصل شوید، می‌توانید دنیا را از چشمان او ببینید (به وسیله دوربین‌هایی که بر روی آن تعبیه شده است) و با کمک کنترلرهای واقعیت مجازی، قابلیت تکان دادن بازوهای او را خواهید داشت. این قابلیت یک فایده دیگر هم دارد، شما می‌توانید کارهای مختلفی را به ربات آموزش دهید تا بتواند بدون کنترل شما انجام دهد، کارهای ظریفی که کدنویسی کردنشان زمان زیادی می‌برد.

شرکت پولن رباتیکس همچنین اعلام کرد که دوربین و پردازنده ربات هوشمند ریچی را ارتقا داده است. مدل تک دست این ربات در حال حاضر حدود ۹ هزار دلار قیمت دارد و همان طور که بالاتر هم اشاره شد، برای خرید آن با تجهیزات کامل، باید نزدیک به ۱۷ هزار دلار پرداخت کنید.