دیجیزا/ شرکتی تجاری اقدام به تولید ربات های پلیس کرده که می‌توانند افراد شرکت کننده در اعتراضات را از روی تلفن همراه آن‌ها شناسایی کنند.
شرکت نایت اسکوپ اعلام کرده که ربات‌های پلیسی ساخته که می‌توانند از روی تلفن همراه افرادی را که در اعتراضات آمریکا شرکت می‌کنند را شناسایی کند.
در گزارشی آمده است که اگر دفعه بعد که در اعتراض شرکت کردید و از دیدن یک ربات به جای یک افسر باتوم دار متعجب شدید، بدانید که آن ربات ممکن است از آدرس IP تلفنتان برای شناسایی شما استفاده کند.

گفته شده که پلیس هانتینگدون پارک، کالیفرنیا، به شهردار و شورای شهر خود افتخار می‌کند که فناوری بی سیم در این ربات‌ها قادر به شناسایی تلفن‌های هوشمند در محدوده خود با آدرس‌های MAC و IP است.

در بخشی از این مقاله آمده است: “هنگامی که دستگاهی که یک سیگنال Wi-Fi از خود ساطع می‌کند تا شعاع تقریباً ۵۰۰ فوت توسط یک ربات قابل شناسایی است و اطلاعاتی از قبیل مدت زمان بودن فرد در منطقه را می‌تواند ضبط کند.

قابلیت تشخیص چهره
دو سال پیش، نایت اسکوپ اعلام کرد که برخی از این ربات‌ها دارای قابلیت تشخیص چهره هستند. این شرکت توضیح داد: “در حالی که تشخیص چهره عمدتاً به عنوان ابزاری برای محافظت در برابر تهدید‌های شناخته شده تلقی می‌شود، این ربات‌ها می‌توانند اشخاص را در مسیر‌های VIP نیز همراهی کنند. “

قبلاً عنوان شده بود که تشخیص چهره و هوش مصنوعی تعصب نژادی نگران کننده‌ای را به همراه دارد. متیو گواریلیا، تحلیلگر سیاسی می‌گوید: “اگر ربات‌ها طوری طراحی شده باشند که به رنگ مشکوک باشند، ممکن است جوانان رنگین پوست را هدف خود قرار دهند. “

گفتنی است که شرکت نایت اسکوپ تنها تأمین کننده ربات‌های امنیتی خود مختار در بستر NCPA است.