بیگ بنگ/ فضانوردان موفق شدند در جریان یک راهپیمایی فضایی هفت ساعته، آنتن و تجهیزاتی را که امکان دریافت و ارسال پرسرعت اطلاعات بین ایستگاه فضایی بین‌المللی و زمین را ممکن می‌سازد، روی بدنه این ایستگاه نصب کنند.

ویکتور گلوور و مایکل هاپکینز، فضانوردان آمریکایی، طی این راهپیمایی فضایی که برای به روز رسانی شماری از سیستم‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام شد، ترمینال مخصوصی با پهنای باند بالا که حجمی به اندازه یک چمدان داشت را روی بدنه این ایستگاه نصب کردند.
این تجهیزات ارسال و دریافت اطلاعات با پهنای باند بالا، انقلابی در امکان دسترسی سریع دانشمندان روی زمین به نتایج تحقیقات انجام شده در ایستگاه فضایی بین‌المللی ایجاد می‌کند. تا پیش از این اطلاعات علمی مربوط به آزمایش‌های انجام شده در ایستگاه فضایی بین‌المللی با هارد دیسک به زمین منتقل می‌شد.

راهپیمایی فضانوردان ۶ ساعت و ۵۶ دقیقه طول کشید. آنها به غیر از یک آنتن جدید، چهار کابل از شش کابل را روی پلتفرم «بارتولومئو» در خارج ماژول آزمایشگاهی کلمبوس متصل کردند تا بخشی از انرژی پلتفرم آزمایش جدید تأمین شود. آن‌ها همچنین دو اتصال کنترل آرایه‌ی خورشیدی را برداشتند تا راه برای به‌روزرسانی سیستم نیروی ایستگاه فضایی در آینده باز شود.

تجهیزاتی که پیش از این برای ارتباط با زمین در ایستگاه فضایی به کار می‌رفت، متعلق به ۲۰ سال پیش بود. ایستگاه فضایی بین‌المللی که نوعی آزمایشگاه علمی و مهندسی برای تحقیقات فضایی است، در ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری در مدار زمین می‌گردد. به عنوان یک تلاش جهانی، تاکنون ۲۴۲ نفر از ۱۹ کشور از این آزمایشگاه بی‌نظیر در مدار زمین، بازدید کرده‌اند. جالب است بدانید در ایستگاه فضایی بیش از ۳۰۰۰ آزمایش توسط خدمۀ ۱۰۸ کشور مختلف، انجام شده‌ است. آزمایشاتی که به کاوش طولانی مدت انسان و ربات‌ها در سفرهای طولانی به اعماق فضا، کمک می‌کنند.