پنج سال از معرفی اندروید نسخه گو می‌گذرد. این سیستم عامل در واقع نسخه ای از اندروید برای گوشی های مقرون به صرفه است. Android Go میزان کمتری از فضای ذخیره سازی دستگاه را اشغال می‌کند و همچنین برنامه های گوگل نیز به طور خاص با این نسخه بهینه شده اند. در حال حاضر نیز شیائومی رابط کاربری خود را بر اساس اندروید گو توسعه داده و با نام MIUI GO معرفی کرده است.

رابط کاربری MIUI GO بر پایه اندروید ۱۱ نسخه Go توسعه یافته است
دستگاه‌های متعددی با اندروید Go عرضه شدند، اما محبوبیت زیادی به دست نیاوردند. با این حال، شیائومی تصمیم گرفت تا تجربه گوگل را تکرار کند و در حال آماده شدن برای انتشار MIUI Go است. از نام این رابط کاربری مشخص است که با همان اندروید گو روبرو هستیم، اما این بار به سبک چینی ها!

رابط کاربری MIUI GO دستگاه های مقرون به صرفه ای را هدف قرار گرفته که حافظه رم محدود و سخت افزار ضعیفی دارند. گزارش اخیر وب‌سایت GizChina ادعا می‌کند که رابط کاربری جدید شیائومی بر اساس اندروید ۱۱ نسخه گو توسعه یافته است. همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، برخی از برنامه های گوگل نیز برای گوشی های هوشمند پایین رده بهینه شده اند. انتظار می‌رود که میوای گو نیز از این اپلیکیشن ها برخوردار باشد.

احتمالا پوکو C40 اولین گوشی هوشمند مجهز به رابط کاربری جدید شیائومی است
این برنامه ها (مانند YouTube Go، Google Maps Go و Gmail Go) فضای بسیار کمی از حافظه داخلی و حافظه رم دستگاه را اشغال می‌کنند و موجب عملکرد روان تر گوشی های هوشمند ارزان قیمت خواهند شد. انتظار می‌رود اولین گوشی مجهز به رابط کاربری MIUI GO، پوکو C40 باشد. همچنین تلفن هوشمند مذکور اولین دستگاه شیائومی است که به تراشه JLQ مجهز خواهد شد. هنوز مشخص نیست که ترکیب چنین سخت افزار ‌‌و نرم افزاری تا چه اندازه موفق خواهد بود.

در پایان سال گذشته میلادی، شیائومی یک رویداد بزرگ معرفی محصول را برگزار کرد. نکته قابل توجه این رویداد، رونمایی گوشی های پرچمدار شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو بود. همچنین رابط های کاربری MIUI 13 و MIUI 13 Pad نیز در همین مراسم معرفی شدند.

لی جون، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران شیائومی، در آن زمان تأکید کرد که نسخه جدید رابط کاربری این شرکت باعث حفاظت از حریم خصوصی کاربران و امنیت آنان خواهد شد. همچنین دستگاه های دیگر شیائومی(مانند گجت های پوشیدنی، تلویزیون های هوشمند و سایر دستگاه ها) می‌توانند به خوبی با یکدیگر مرتبط شوند و یک اکوسیستم را به وجود آورند.

نظر شما درباره سیزدهمین نسخه از رابط کاربری شیائومی چیست؟