دیجیزا/ مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک به علت عدم حذف پست‌های ارسالی یک گروه خشونت طلب به نام حافظان کنوشا در آمریکا مجبور به عذرخواهی شد.
به گزارش آسین ایج، زاکربرگ در مطلبی که به همین منظور در فیس بوک منتشر کرده اظهار داشته که این شبکه اجتماعی با پاک نکردن محتوای صفحه مذکور در ابتدای هفته جاری دچار اشتباه شده است.

کاربران صفحه حافظان کنوشا خواستار مسلح شدن حامیان خود به منظور ورود به شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین شده بودند. کنوشا به دنبال شلیک یک پلیس به فردی سیاه پوست به نام جیکوب بلیک صحنه اعتراضات و تظاهرات گسترده بوده است.

زاکربرگ در پست ویدئویی خود در این زمینه افزوده است: صفحه حافظان کنوشا سیاست‌های فیس بوک را نقض کرده و گروهی از کاربران آن را به عنوان یک صفحه نامناسب علامت زده بودند. من به علت تأخیر در حذف این صفحه عذرخواهی می‌کنم.

زاکربرگ پیش از این هم به علت رسوایی مربوط به شرکت کمبریج آنالیتیکا و دسترسی بدون مجوز این شرکت به داده‌های خصوصی کاربران فیس بوک مجبور به عذرخواهی شده بود. فیس بوک سرانجام روز چهارشنبه صفحه یادشده را حذف کرد. خشونت‌ها در شهر کنوشا تا به حال منجر به مرگ دو نفر و زخمی شدن یک نفر شده است.