دیجیزا/ مدل ۲۰۲۰ لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس – Huawei MateBook X و نسخه رایزن میت بوک ۱۴ – Huawei MateBook 14 معرفی شدند.

هواوی از دو لپ تاپ جدید در کنفرانس توسعه دهندگان خود (HDC) رونمایی کرد. این دو لپ تاپ بدون فن هواوی میت بوک ایکس و نسخه رایزن میت بوک ۱۴ هستند. این دو دیوایس ابتدا در چین معرفی شده، اما به زودی وارد بازارهای جهانی خواهند شد.

لپ تاپ بدون فن هواوی میت بوک ایکس
لپ تاپ MateBook X هواوی یک طراحی بدون حاشیه با نمایشگر ۱۳ اینچی لمسی ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسلی، پوشش ۱۰۰ درصدی sRGB و روشنایی ۴۰۰ نیت را به خدمت گرفته است.

کیبورد سایز بزرگ آن ارائه کننده‌ی کلیدهایی با مسافت ۱.۳ میلی‌متر و نور پس زمینه‌ی کامل است، در حالی که ترک پد آن ۲۶ درصد بزرگ‌تر از میت بوک ایکس قدیمی شده و اکنون مشابه مک بوک اپل، دارای یک بخش با توانایی کلیک مجازی است. با توجه به این که طراحی این کیبورد لبه به لبه است، اسپیکرهای آن در زیر کلیدهای Shift قرار گرفته‌اند. هواوی همچنین وبکم را به زیر کلیدهای سری Function برده و در آنجا پنهان کرده است. دو میکروفون نیز در لبه‌ی جلویی لپ تاپ برای کنفرانس‌های مجازی شما تعبیه شده است.

لپ تاپ بدون فن هواوی میت بوک ایکس از ضخامت ۱۳.۶ میلی‌متری بهره می‌برد و وزنی معادل ۱ کیلوگرم دارد؛ ولی با همین ضخامت کم ۲ درگاه USB تایپ C (در دو طرف بدنه با توانایی شارژ دیوایس) و یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را میزبانی می‌کند. یک باتری ۴۲ وات ساعتی نیز با ادعای ۹ ساعت تماشای بدون وقفه یک فیلم Full HD در زیر قاب آن تعبیه شده که با یک آداپتور ۶۵ وات USB-C شارژ می‌شود.

هواوی این لپ تاپ را به پردازنده نسل دهمی Intel Core i5 یا Core i7 و ۱۶ گیگابایت رم تجهیز کرده است. این لپ تاپ بدون فن بوده و به ترکیبی از یک محفظه حرارتی، گرافیت چندلایه و یک لولای رسانای گرما تجهیز شده است تا پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای ۱۴ نانومتری و ۱۵ وات آن همیشه خنک بماند. ضمن آن که این نخستین لپ تاپ برند هواوی با پشتیبانی از فناوری وای فای ۶ است، مانند دیگر محصولات این کمپانی به قابلیتی مجهز بوده که اجازه‌ی استفاده از صفحه نمایش خود به عنوان نمایشگر یک گوشی هواوی/آنر اجرا کننده‌ی EMUI 10 را می‌دهد.

Huawei MateBook X جدید به صورت پیشفرض با نسخه Home ویندوز ۱۰ مایکروسافت همراه بوده و در چهار رنگ نقره‌ای، سبز، آبی و صورتی عرضه می‌شود. قیمت نسخه Core i5 آن ۱،۵۹۹ یورو و نسخه Core i7 آن نیز ۱،۷۹۹ یورو است.

لپ تاپ نسخه رایزن میت بوک ۱۴
هواوی میت بوک ۱۴ با بهره‌گیری از پردازنده‌ی Ryzen 5 4600H مجهز به ۶ هسته/۱۲ ترد یا پردازنده غول آسای Ryzen 7 4800H با ۸ هسته/۱۶ ترد، بی‌شک قدرتمندتر از لپ تاپ میت بوک ایکس است. این پردازنده ۷ نانومتری با پردازشگر گرافیکی Radeon RX Vega 7 کمپانی AMD نیز همراه است.

این لپ تاپ به یک نمایشگر ۱۴ اینچی لمسی ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی با پنل IPS LCD و نسبت ابعاد ۳:۲ مجهز است که حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیت را ارائه می‌کند. روی این لپ تاپ ۲ درگاه USB-A، یک درگاه USB-C، یک درگاه HDMI (نسخه ۲) و یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون جای گرفته است. وزن آن ۱.۴۹ کیلوگرم بوده، در حالی که یک باتری ۵۶ وات ساعتی در زیر قاب آن با یک شارژر ۶۵ وات شارژ می‌شود.

لپ تاپ جدید هواوی میت بوک ۱۴ از ماه اکتبر در یک رنگ نقره‌ای عرضه می‌شود. قیمت این محصول نیز به صورت پایه ۸۴۹ یورو بوده، در حالی که بالارده‌ترین نسخه آن با قیمت ۱،۰۴۹ یورویی عرضه می‌شود.