دیجیزا/ دوشنبه سایبری با رکورد فروش ۱۰.۸ میلیارد دلار به بزرگ‌ترین روز خریدهای آنلاین در تاریخ ایالات متحده تبدیل شد.

بر اساس داده‌های شرکت ادوبی آنالیتیکس، دوشنبه سایبری (سایبر ماندی) آمار فروش ۱۰.۸ میلیارد دلاری را بر جای گذاشته که افزایش ۱۵.۱ درصدی را در مقایسه با دوشنبه سایبری سال قبل (۹.۴ میلیارد دلار) نشان می‌دهد. با این آمار دوشنبه سایبری امسال به بزرگ‌ترین روز خرید آنلاین در تاریخ ایالات متحده تبدیل شد.

ادوبی آنالیتیکس می‌گوید در «ساعات طلایی» دوشنبه سایبری (بین ۷ بعداز ظهر تا ۱۱ شب به وقت آمریکا)، مردم ۲.۷ میلیارد دلار خرج کردند و نرخ خرید کالاهای اینترنتی در هر دقیقه ۱۲ میلیون دلار بوده است. ۳۷ درصد خریدهای اینترنتی در این روز با استفاده از موبایل انجام شده که افزایش تمایل کاربران به خرید از شبکه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد.

استفاده از شیوه تحویل کالای کربساید پیکاپ (Curbside Pickup) نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل با افزایش ۳۰ درصدی روبرو شد. در این روش مشتری می‌تواند برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی کالای خریداری شده را بیرون از مغازه یا محلی دیگر به غیر از خانه تحویل گیرد. ادوبی می‌گوید: «سایبر ماندی به تسلط خود بر فصل خریدهای سال نو ادامه داد و به بزرگ‌ترین روز خرید آنلاین در تاریخ ایالات متحده تبدیل شد.»

به گفته ادوبی کسب و کارهای کوچک فروش بیشتری نسبت به خرده فروشی‌های بزرگ داشتند و به ترتیب افزایش فروش ۵۰۱ و ۴۸۶ درصدی را تجربه کردند که تا حدودی به خاطر تلاش مردم برای حمایت از کسب و کارهای کوچک در دوران کرونا بوده است.

ادوبی اضافه می‌کند که جمعه سیاه یا بلک فرایدی نیز امسال رکوردشکنی کرد و آمار فروش خیره کننده ۹ میلیارد دلاری را بر جای گذاشت. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که آمار خریدهای اینترنتی در فصل تعطیلات سال نو در آمریکا با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل به ۱۸۴ میلیارد دلار برسد.