دیجیزا/ امتیاز DxO دوربین آیفون ۱۲ پرو مشخص شده است. رتبه چهارم و بالاتر از گلکسی اس ۲۰ اولترا برای این دستگاه ثبت می شود. برندهایی مانند هواوی و شیائومی بالاتر از اپل ایستاده اند، البته باید در نظر بگیرید که آیفون ۱۲ پرو بهترین دوربین در بین خانواده خود را ندارد. در حقیقت دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس بهترین است و هنوز بررسی نشده است.

امتیاز DxO دوربین آیفون ۱۲ پرو
آیفون ۱۲ پرو از صفحه نمایش ۶.۱ اینچی OLED HDR10 با ۶ گیگابایت رم و چیپست A14 Bionic بهره می برد. این دستگاه با ماژول های استاندارد، دوربین فوق عریض و تله ارائه می شود و آن را از مدل های رده پایین آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی متمایز می کند که هر دو فاقد دوربین تله هستند. آیفون ۱۲ پرو مکس پیشرفته تر بوده و هر چند که دارای دوربین سه گانه است اما از سنسور بزرگتری در دوربین اصلی و دوربین تله با زوم بیشتر در مقایسه با ۱۲ پرو استفاده می کند.

مشخصات دوربین آیفون ۱۲ پرو روی کاغذ با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی در هر سه دوربین، لنز فوق عریض ۱۳ میلی متر و تله ۵۲ میلی متری، شبیه آیفون ۱۱ پرو مکس سال گذشته است. آیا هنوز هم می تواند با گوشی پرچمدار متمرکز بر دوربین سال ۲۰۲۰ رقابت رقابت کند؟

اجازه بدهید مشخصات دوربین آیفون ۱۲ پرو را با هم مرور کنیم:

۱- دوربین اصلی: سنسور ۱۲ مگاپیکسلی، پیکسل های ۱.۴ میکرونی ، لنز با دیافراگم f/1.6 ، فاصله کانونی ۲۶ میلی متر ، PDAF ، OIS
۲- دوربین فوق عریض: سنسور ۱۲ مگاپیکسل ۱/۳.۶ اینچی، لنز با دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی ادعایی اپل معادل ۱۳ میلی متر (اندازه گیری شده روی ۱۴ میلی متر)
۳- دوربین تله: سنسور ۱۲ مگاپیکسل ۱/۳.۴ اینچی، لنز دیافراگم f/2.0، فاصله کانونی معادل ۵۲ میلی متر ، PDAF ، OIS
۴- حسگر عمق سنج LiDAR
فلش LED دوتایی
فیلم ۴K Dolby Vision HDR با فریم ریت ۲۴/۳۰/۶۰ در ثانیه (تست ۲۱۶۰p / 30 فریم در ثانیه)
همانطور که اینجا می بینید، امنیاز دوربین آیفون ۱۲ پرو برابر ۱۲۸ است. همچنین جزئیات این امتیاز را هم می توانید ببینید و اینکه در چه رتبه ای در مقابل دیگر رقبا جای می گیرد:

 امتیاز DxO دوربین آیفون ۱۲ پرو



همانطور که می بینید آیفون ۱۲ پرو عملکرد خیلی خوبی دارد. یکی از مناطقی که در آن می درخشد بخش جدید بررسی یعنی نمایش تصویر پیش از ثبت (منظور در کادر نرم افزار دوربین است) بوده و امتیاز خیلی خوبی را برای این دستگاه رقم می زند. همانطور که می بینید امتیاز آن با شیائومی می ۱۰ پرو برابر و از می ۱۰ اولترا پایین است.

هواوی میت ۴۰ پرو در صدر جدول قرار دارد و سامسونگ چند پله پایین تر با گلکسی اس ۲۰ اولترا (و نه نوت ۲۰ اولترا) قرار دارد. اگر دوست دارید گزارش مفصل بررسی DxO از دوربین آیفون ۱۲ پرو را ببینید، به لینک منبع مطلب مراجعه کنید.

نظر شما درباره عملکرد دوربین آیفون ۱۲ پرو چیست؟