سخت افزار/ شرکت پاناسونیک تصمیم دارد تا تعدادی از دوربینهای فعلی خود (به ویژه S1 ، S1H و BGH1) را از طریق بروزرسانی سیستم عامل، بهتر کند. دوربین فول فریم ۲۵۰۰ دلاری Lumix S1 اولین دوربین است که قابلیت تصویربرداری ۶K 24p 10 بیتی یا ۵.۹K 10-bit با حداکثر ۳۰ فریم در ثانیه را به دست می‌آورد. برای جزئیات بیشتر فیلمبرداری ۶K با دوربین های پاناسونیک با بروزرسانی نرم افزاری با ما همراه باشید.

جزئیات فیلمبرداری ۶K با دوربین های پاناسونیک با بروزرسانی نرم افزاری

در حال حاضر، دوربین S1 پاناسونیک می‌تواند فقط با کیفیت ۴K و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. با اینکه برخی از محدودیت‌های گرمایشی (گرم شدن دوربین در حالت ضبط  ۶K) ایجاد خواهد شد که آن هم به این دلیل است که دوربین S1 (بر خلاف S1H) فن داخلی ندارد.  بنابر شما فقط به مدت ۱۵ دقیقه قادر خواهید بود تا فیلم ۶K ، ۵.۹K و ۵.۴K را ضبط کنید. حداکثر زمان ضبط مداوم فیلم‌های ۴K ، Ultra HD و ۴K حداکثر ۳۰ دقیقه است، اما ضبط خارجی ۵.۹K RAW محدودیتی ندارد. علاوه بر آن، شرکت پاناسونیک یک تنظیمات Dual Native ISO نیز به S1 اضافه کرده که عکسبرداری در نور کم بهتر می‌کند.

به غیر از این‌ها، دوربین جعبه‌ای خود (دوربین ۲۰۰۰ دلاری Micro Four Thirds BGH1) نیز این بروزرسانی را دریافت خواهد کرد. این محصول برای استفاده  در هواپیماهای بدون سرنشین و یا پخش مستقیم برنامه‌ها، یک محصول استراتژیک است. گیمرها، مشاغل مختلف و سایر افراد زین پس می‌توانند با کیفیت بالا و از راه دور اجتماعی پخش کنند. این تنها به روزرسانی دوربینBGH1 نیست. این دوربین با این بروزرسانی قابلیت ضبط Apple ProRes RAW را در ضبط کننده‌های Atomos Ninja V (با کیفیت ۱۲ بیت Cinema 4K 60 fps) به دست می‌آورد.

این بروزرسانی‌ها در زمان‌های مختلفی منتشر خواهند شد که به ترتیب نسخه ۲.۰ سیستم عامل S1H در تاریخ ۳۱ مارس، نسخه ۲.۰ سیستم عامل S1 در تاریخ ۶ آوریل و به روزرسانی BHG1 (نسخه ۲.۰) در ۲۴ مارس عرضه خواهند شد.