دیجیزا/ دوربینی ابداع شده که بدون دیدن حرکات انگشتان، حالت دست را شناسایی می کند.
به گزارش نیواطلس، محققان یک سیستم آزمایشی ابداع کرده اند که شامل دوربینی است که روی مچ دست بسته می شود و بدون دیدن انگشتان، حرکات و موقعیت دست را ردیابی می کند.

محققان انستیتو فناوری توکیو با همکاری همتایانشان در دانشگاه کارنگی ملون، دانشگاه سنت اندروز و دانشگاه نیوساوث ولز این سیستم را طراحی کرده اند.

سیستم مذکور شامل یک دوربین فیلمبرداری کوچک است که به رایانه متصل می شود و روی مچ کاربر قرار می گیرد. دوربین به سمت جلو قرار می گیرد و در حقیقت پشت دست در میدان دید دوربین قرار دارد اما انگشتان دیده نمی شوند.

در مرحله بعد یک شبکه عصبی به نام «دورسال نت»(DorsalNet)ویدئوی فیلمبرداری شده را تحلیل می کند و با بررسی تغییرات نامحسوس حالت کلی پشت دست را با حرکات انگشتان مرتبط می کند. به این ترتیب سیستم می تواند وضعیت دست را در حالت سه بعدی شناسایی کند.

تاکنون این فناوری توانسته با دقت ۷۵ درصد ۱۱ حرکت دست را شناسایی کند. همراه با ارتقای این سیستم دقت آن نیز بالاتر می رود.

این ارتقا شامل استفاده از دوربین هایی با حساسیت بالاتر و غیره است. در نهایت می توان این سیستم را به دستگاه هایی مانند ساعت های هوشمند به کار برد تا در مواردی مانند کنترل رایانه با یک دست یا ردیابی حرکات دست کاربر در محیط واقعیت مجازی استفاده شود.