دیجیزا/ بازی Biomutant از جمله عناوینی محسوب میشود که برای مدتزمان طولانی به سکوت خبری رفته بود. در همین راستا، بهتازگی توسعهدهندگان در خصوص دلایل تاخیر این بازی صحبت کردهاند.
آقای استفان لیونگکویست (Stefan Ljungqvist)، رئیس استودیوی اکسپریمنت ۱۰۱ (Experiment 101)، اخیراً در مصاحبهای مفصل با IGN، در خصوص دلایل تاخیر بازی Biomutant صحبت کرده است. وی توضیح داد که مقیاس و گستردگی این بازی نسبت به آنچه که در ابتدا در نظر داشتند، بزرگتر شد.
به گفتهی وی، دیالوگهای این بازی از ۸۰ الی ۸۵ هزار کلمه به ۲۵۰ هزار کلمه رسید. لیونگکویست توضیح داد که با وجود یک تیم کوچک ۲۰ نفره، بزرگتر شدن مقیاس بازی و رفع باگها و مشکلات آن سخت و وقتگیر بود. وی اشاره کرد که تیم توسعهدهنده میخواست اطمینان حاصل نماید تا بهترین تجربهی ممکن را به بازیبازان ارائه دهد.
آقای لیونگکویست در این خصوص گفت: «کارهای بسیار زیادی وجود داشت که تیم کنترل کیفیت باید آنها را انجام میداد، زیرا پیدا کردن باگها در یک بازی جهان باز کار سختی است. پس از یافتن ایرادات، ما باید آنها را برطرف کنیم و این امر برای یک تیم کوچک چالش اضافی را برای ما ایجاد میکند.
هر توسعهدهنده میخواهد بازی خود را با کمترین باگها و مشکلات عرضه کند، اما من در مورد مشکلاتی صحبت میکنم که موجب مختل شدن تجربهی بازی میشدند. ما نمیخواستیم این مشکلات در زمان عرضهی بازی وجود داشته باشند. من فکر میکنم این همان چیزی است که باعث شد که ما تا هنگامی که مشکلات برطرف نشدهاند، برای اعلام زمان عرضهی بازی منتظر بمانیم.»
بازی Biomutant در تاریخ ۴ خرداد سال ۱۴۰۰ (۲۵ می ۲۰۲۱) بر روی کنسولهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.