دیدن این پست برای همه افراد جامعه ضروریه!
چرا که متاسفانه تشخیص مرز بین مطالب علمی و غیرعلمی کمی سخت شده و افراد سودجو از این ابهام سوء استفاده می‌کنن!

شاید مطالب زیر به درک بهتر کلیپ کمک کنن:

علم یک روش نظام مند و منطقی برای پی بردن به نحوه‌ی کارکرد اجزای موجود در جهان است. علم پیکره ای از دانش گردآوری شده در اثر اکتشافات پیرامون تمامی اجزای جهان می باشد.

“علم” از واژه لاتین scienta برگرفته شده است که بر اساس دیکشنری مریام-وبستر(Merriam-Webster) به معنای دانش مبتنی بر داده های قابل اثبات و تولید مجدد میباشد. دانش درصدد حصول نتایج قابل اندازه گیری از طریق آزمایش و تحلیل است. دانش بر پایه حقایق قرار دارد، نه نظر یا ترجیحات. فرآیند علم با هدف چالش کشیدن ایده ها با ابزار تحقیق به طراحی می رسد. بر طبق گزارش دانشگاه کالیفرنیا، یکی از جنبه‌های مهم فرآیند علمی این است که تنها بر دنیای طبیعی تمرکز می کند. هر چیزی که فرا طبیعی خوانده شود، جایگاهی در تعریف علم نخواهد داشت.

کلمه‌ «شبه‌علم» برای توصیف چیزی بکار می‌رود که علمی به نظر می‌رسد اما هیچ کدام از معیارهای علمی را ندارد. این ارائه‌ی اطلاعات نادرست به این دلیل رخ می‌دهد که علم واقعی قابلیت پذیرفته شدن و اعتبار دارد (یعنی عملی است) و شبه‌علم تلاش می‌کند تا در پشت این اعتبار پیش برود بدون اینکه خودش را در معرض بررسی دقیق فکری قرار دهد، در حالیکه علم واقعی عملکرد ساده‌ای ندارد.

برگرفته از اینستاگرام mehrdadbeigloo