دیجیزا/ پس از اینکه دولت استرالیا گوگل را به پرداخت پول بابت انتشار اخبار رسانه‌های داخلی ملزم کرد، آلفابت به دنبال قطع دسترسی کاربران استرالیایی به موتور جستجوی گوگل است.

آلفابت به عنوان مادر شرکت گوگل به تازگی اعلام کرد اگر دولت استرالیا این شرکت را بابت انتشار اخبار خبرگزاری‌های داخلی در جستجوگر گوگل به پرداخت پول ملزم کند، دسترسی کاربران استرالیایی به گوگل قطع خواهد شد. آلفابت در حالی دست به تهدید می‌زند که اخیرا دولت استرالیا در قالب یک طرح پیشنهادی دو شرکت گوگل و فیسبوک را ملزم کرد بابت انتشار اخبار رسانه‌های داخلی استرالیا به آنها پول بپردازند.

شرک آلفابت دولت استرالیا را تهدید کرد اگر دسترسی کاربران استرالیایی به جستجوگر گوگل قطع شود، ۱۹ میلیون کاربر گوگل در این کشور با مشکل جدی مواجه می‌شوند و حتی استفاده از خدمات یوتیوب نیز برای آنها غیر ممکن خواهد شد. در همین راستا دولت استرالیا اعلام کرد اگر بین رسانه‌ها با گوگل و فیسبوک توافقی به انجام نرسد، دولت وارد این حوزه می‌شود و برای خدمات ارائه شده قیمت تعیین خواهد کرد.

مدیر گوگل در استرالیا و نیوزیلند نیز در این خصوص عنوان کرد اگر طرح جدید دولت استرالیا نهایی و اجرایی شود، گوگل ناچار است دسترسی کاربران استرالیایی به موتور جستجوی خود را قطع کند.