دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

در حال حاضر نمی‌توان بطور دقیق زلزله را پیش‌بینی کرد

در حال حاضر نمی‌توان بطور دقیق زلزله را پیش‌بینی کرد

پژوهشگر هلندی که به خاطر ادعای خود مبنی بر پیشگویی زمین‌لرزه ترکیه مشهور شده بود، این بار نظریه جدیدی را در مورد زمین‌لرزه‌ پاکستان، افغانستان و هندوستان ارائه داد.

 به نقل از نامال، تعداد زیادی از مردم پاکستان و هندوستان از «فرانک هوگربیتس»(Frank Hoogerbeets)، خواستند تا توضیح دهد که چرا کشور آنها زمین‌لرزه را تجربه کرده است.

هزاران نفر بر این باورند که هوگربیتس، زمین‌لرزه ویران‌گر ترکیه را چند روز پیش از وقوع آن پیش‌بینی کرده بود.

دقایقی پس از زمین‌لرزه ۶.۵ ریشتری که بخش‌های وسیعی از پاکستان، افغانستان و هندوستان را لرزاند، هوگربیتس در یک توییت نوشت: امروز یک «ماه نو»(مقارنه ماه و خورشید) است، اما یک مقارنه سیاره با خورشید را نیز شاهد هستیم. من اکنون منتظر یک «بنر مفهومی»(context banner) جدید هستم.

ادعاهای هوگربیتس در توییتر، اغلب با اطلاعات بیشتری که توییتر در قالب بنر مفهومی به توییت‌هایش پیوست می‌کند، به چالش کشیده می‌شود. دلیل کار توییتر این است که از نظر علمی نمی‌توان زمین‌لرزه را پیش‌بینی کرد. به گفته دانشمندان، همیشه در منطقه قرار گرفتن خطوط گسل، احتمال وقوع زلزله وجود دارد.

در حال حاضر نمی‌توان زمان و مکان وقوع زلزله و همچنین بزرگی آن را به طور دقیق پیش‌بینی کرد. با وجود این، لرزه‌شناسان می‌توانند با محاسبه احتمالات و پیش‌بینی‌ها، محل وقوع زلزله را تخمین بزنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *