دیجیزا/ محققان به تازگی از مدل‌های ریاضی که توسط “آلن تورینگ” توسعه داده شده بود، استفاده کردند تا رفتار پرندگان را درک کنند.

مدل‌های ریاضی که توسط “آلن تورینگ”( Alan Turing) پدر هوش مصنوعی جهان توسعه داده شده بود، به دانشمندان کمک کرد که دریابند دلیل الگوی خاص پرواز پرندگان به هنگام پرواز چیست؟

محققان دانشگاه شفیلد از مدل‌های “آلن تورینگ” استفاده کردند تا پرندگان را بررسی کنند.

 این تیم مسیری را در اطراف یک رودخانه در شفیلد انگلیس مشاهده کردند تا سرانجام پرندگان به هنگام پرواز یک الگو را در سراسر مسیر ایجاد کردند.

آن‌ها از مدل‌هایی استفاده کردند تا رفتارهایی که سبب ایجاد این الگوها شده است را دریابند.

“ناتاشا الیسون”( Natasha Ellison) محقق ارشد پروژه گفت: مدل‌های ریاضی به ما کمک می‌کند طبیعت را به روش‌هایی خارق‌العاده درک کنیم.

الیسون ادامه داد، پرنده آوازه خوان چرخ‌ریسک دم‌بلند به اندازه‌ای کوچک است که تجهیز آن به ردیاب‌های “جی‌پی‌اس” کار دشواری است.

به این ترتیب، محققان با پای پیاده این پرندگان را دنبال می‌کنند و با دوربین شکاری آن‌ها را شناسایی می‌کنند.

وی افزود، کار میدانی این پروژه‌ها زمان‌بر بوده و بدون کمک این مدل‌های ریاضی این رفتارها کشف نمی‌شدند.

این پرندگان از حضور در دسته‌های بزرگ پرندگان خودداری می‌کنند.

با توجه به یافته‌های پیشین محققان، پرندگان  مرکز زمین‌های جنگلی را ترجیح می‌دهند و تاکنون کشف نشده بود که چرا پرندگان در همان منطقه، در بخش‌های مختلف از هم زندگی می‌کنند.

در نهایت از این سوالات استفاده شد تا درک شود پرندگان شبیه به الگوهایی هستند که تورینگ توسعه داده بود تا توضیح دهد چگونه حیوانات الگوهای خطی و نقطه‌دار بدن خود را به دست می‌آورند.