دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

درون اولین هواپیمای خصوصی ایلان ماسک

درون اولین هواپیمای خصوصی ایلان ماسک

اولین هواپیمای خصوصی ایلان ماسک داسو فالکون ۹۰۰ بی‌۲۶ میلیون دلاری بود که او آن را پیش از میلیاردر شدن‌اش خریده بود.

به نقل از بیزینس اینسایدر، او این هواپیما را در سال ۲۰۰۴ میلادی خریده بود. ماسک در سال ۲۰۲۱ میلادی تبدیل به یک میلیاردر شد.

این هواپیما ساخت فرانسه است. فالکون ۹۰۰ یک هواپیمای تجاری محسوب می‌شود که اولین بار توسط شرکت هوانوردی فرانسوی «داسو» در دهه ۱۹۸۰ میلادی تولید شد. فالکون ۹۰۰ بی‌ماسک نسخه‌ای از هواپیمای با موتورهای هانیول TFE۷۳۱-۵BR-۱C است. براساس اطلاعات پایگاه داده‌های هوایی Plane Logger این هواپیمای متعلق به ماسک آخرین بار در سال ۲۰۱۶ میلادی مورد استفاده فعال قرار گرفته بود.

ماسک در مصاحبه‌ای با «کریس اندرسون» در کنفرانس TED در ماه آوریل گفت که او خانه، قایق تفریحی و یا تعطیلاتی ندارد. ماسک گفت: «منظورم این است که هواپیما یک استثنا است اما اگر از هواپیما استفاده نکنم ساعات کمتری برای کار دارم». هواپیمایی که او به آن اشاره می‌کند گلف استریم G۶۵۰ER است که در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۲۴۱۴۰۱ کیلومتر را طی کرده بود.

 درون اولین هواپیمای خصوصی ایلان ماسک

 درون اولین هواپیمای خصوصی ایلان ماسک

علاوه بر فالکون ۹۰۰ بی‌متعلق به ایلان ماسک، تنها چهار هواپیما به نام او و شرکت تسلا ثبت شده‌اند.

فالکون ۹۰۰ بی‌ماسک در سال ۲۰۰۰ میلادی ساخته شده است. اکنون قیمت این هواپیما در حدود ۵ میلیون دلار است. در حالی که فالکون ۹۰۰ بی‌دیگر تولید نمی‌شود آخرین نوع فالکون ۹۰۰ اصلی یعنی ۹۰۰LX هنوز در حال تولید است. این هواپیما در صورتی که ۴۵۰ ساعت در سال پرواز کند ۲ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

 درون اولین هواپیمای خصوصی ایلان ماسک

اگرچه فالکون ۹۰۰ بی‌بسیار قدیمی‌تر از هواپیماهای تجاری محبوب مانند گلف استریم G۶۵۰ محسوب می‌شود اما طراحی آن بسیار «جلوتر از زمانه خود» توصیف شده است. هم چنین، تعمیر و نگهداری فالکون ۹۰۰ بی‌نسبت به سایر هواپیماهای قدیمی بسیار ساده‌تر است. این هواپیمای ۱۰ متری می‌تواند حداکثر ۱۴ مسافر و سه خدمه را در هر سفر تجاری جابجا کند.

۲۴ پنجره در کابین این هواپیما تعبیه شده اند. صندلی‌های چرمی خوابیده و دارای زیرپایی آن نیز قابل تنظیم هستند. هم چنین، نمایشگرها برای سرگرم شدن در این هواپیما در نظر گرفته شده اند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *