اخیرا یک مرد ۴۸ ساله در استرالیا تحت عمل جراحی برای خارج کردن یک تومور مغزی عظیم قرار گرفت و علی رغم اینکه تشخیص داده شده بود فقط حدود ۱۵ماه زنده می ‌ماند، نجات یافت.
 این بیمار استرالیایی تحت عمل جراحی برای خارج کردن یک تومور مغزی که دارای رشد گلیوبلاستوما (GBM) که یک سرطان مغز تهاجمی و با رشد سریع است، قرار گرفت. جالب اینجاست علی رغم تشخیص پزشکان وی نجات یافت.
به گفته این بیمار این اتفاق بسیار عجیب بود چراکه من فردی سالم بودم وهرگز مریض نمی شدم و به طور ناگهانی یک وضعیت تهدید کننده برایم به وجود آمد.

جراح او تمام بافت تومور را خارج کرده و پس از یک دوره پرتودرمانی فشرده و همچنین ۱۰ دوره شیمی درمانی، امروز پس از گذشت یک سال، این شخص به پایان دوره درمان خود نزدیک می شود.
پزشک او در این باره گفت: می‌ دانم که آمار در مورد میزان زنده ماندن این فرد چه می‌ گوید ولی تاکنون توانسته ایم بر آمار غلبه کنیم، با این وجود نمی ‌دانیم این وضعیت چقدر ادامه دارد.
اگر سرطان مجدد عود کند، ممکن است به درمان های مختلفی نیاز داشته باشد که بسیاری از آنها هنوز در استرالیا در دسترس نیستند. با این حال پزشکان اعلام کردند که یک آزمایش پزشکی به نام GBM AGILE در شرف تغییر تمام شرایط است. به گزارش دیجیزا،این پژوهش ها که در حال حاضر در ایالات متحده و کانادا اجرا می شود، می تواند در استرالیا نیز راه اندازی شده و بیماران به درمان های پیشرفته دسترسی داشته باشند.
لنس کاواگوچی، مدیرعامل این موسسه گفت: این بزرگترین اتفاقی است که در تحقیقات سرطان مغز تا به حال رخ داده است. به گفته محققان، اکثر آزمایش های سرطان، یک دارو را آزمایش کرده و بعد از یک یا دو سال نتیجه می گیرند که ممکن است شخص بیمار تا آن زمان دیگر زنده نباشد.

روش جدید درمان سرطان های تهاجمی مغز در عوض از یک داروی جدید به داروی بعدی در صورت عدم موفقیت آمیز طراحی شده که دارای پیشرفت سریع است و بهترین شانس بقا را به بیماران می دهد.سه داروی جدید گلیوبلاستوما در مرحله دو یا سه کارآزمایی بالینی، تحت نظارت سازمان غذا و داروی ایالات متحده قرار دارند و احتمالا تا اواخر امسال در دسترس خواهند بود.
کاواگوچی در ادامه گفت که در ۳۰ سال گذشته پیشرفت چندانی در درمان های سرطان مغز تهاجمی صورت نگرفته است، در حالی که میزان نجات یافتگان سایر سرطان ها بسیار بهبود یافته و مرگ و میر ها حدود ۲۲ درصد کاهش یافته است.
به گفته پژوهشگران سالانه حدود ۱۸۰۰ استرالیایی مبتلا به سرطان مغز تهاجمی تشخیص داده می شوند و حدود ۱۵۰۰ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند. گفتنی است که تنها پنج درصد از این بیماران بیش از پنج سال پس از تشخیص زنده می مانند.
شاو یکی از دست اندرماران این تحقیقات در انتها می گوید که خوشحال خواهد شد که با وجود آزمایش های جدید امکان زنده ماندن بیماران بیشتر خواهد شد و این اتفاق واقعاً هیجان‌انگیز است.