دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

خودروی خارق‌العاده پلیس دبی با صفر تا صد ۲.۹ ثانیه!

خودروی خارق‌العاده پلیس دبی با صفر تا صد ۲.۹ ثانیه!

پلیس دبی یک لامبورگینی اونتادور را خریداری کرده است که می تواند تنها در ۲.۹ ثانیه به ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر برسد و حداکثر سرعت آن ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است.

این یک ماشین گشتی برای تعقیب و گریز با سرعت بالا است، اما همچنین یک تمرین برندسازی است، زیرا آونتادور در عرض چند روز تقریباً در تمام نشریات خبری اصلی پلیس دبی را برجسته کرده است. اونتادور با قیمت ۱.۵ میلیون درهم جدیدترین خودروی اضافه شده به ناوگان پلیس دبی است که شامل شورلت کامارو نیز می شود.

لامبورگینی اونتادور یک خودروی اسپورت موتور وسط است که توسط شرکت ایتالیایی لامبورگینی تولید می‌شود. مطابق با سنت لامبورگینی، اونتادور از یک گاو نر جنگنده اسپانیایی نامگذاری شده‌است که در سال ۱۹۹۳ در ساراگوسا، آراگون جنگید.

اونتادور جانشین مورسیه‌لاگو است و در سانتاگاتا بولونیزه تولید می‌شود.

خودروی خارق‌العاده پلیس دبی؛ صفر تا صد ۲.۹ ثانیه/ عکس

جدیدترین مدل اونتادور اس‌وی‌جی است که سبک‌تر از نمونه قبلی است و موتوری با ظرفیت تولید ۷۶۰ اسب بخار دارد که در ۲۶ ژوئیه ۲۰۱۸ با زمان ۶:۴۴:۹۷ سریع‌ترین دور پیست نوربورگ‌رینگ را به نام خود کرد. همچنین مدل‌های وننو، سنتناریو و سیان دارای موتور اونتادور هستند.

این وسیله نقلیه با کد داخلی LB۸۳۴ که در ۲۸ فوریه ۲۰۱۱ در نمایشگاه خودروی ژنو، پنج ماه پس از رونمایی اولیه آن در سانتاگاتا بولونیزه عرضه شد، برای جایگزینی مورسیه‌لاگو یک دهه قدیمی به‌عنوان مدل پرچمدار جدید طراحی شد.

خودروی خارق‌العاده پلیس دبی؛ صفر تا صد ۲.۹ ثانیه/ عکس

بلافاصله پس از رونمایی اونتادور، لامبورگینی اعلام کرد که ۱۲ خودرو فروخته است که تحویل آن از نیمه دوم سال ۲۰۱۱ آغاز می‌شود. تا مارس ۲۰۱۶، لامبورگینی ۵٬۰۰۰ اونتادور ساخته بود.

طبق سنت دیرین لامبورگینی هرکدام از خودروهای تولیدی این شرکت براساس نام‌های گاوهای اسپانیایی نامگذاری می‌شوند.

اونتادور نام یکی از شجاع‌ترین گاوهایی است که در اکتبر سال ۱۹۹۳ در شهر ساراگوسا اسپانیا با مقاومت کم‌نظیری در مقابل ماتادورها موفق به دریافت نشان شجاعت شده بود.

«فیلیپو پرینی» از مرکز استایل لامبورگینی زیر نظر طراح ارشد شرکت «مانفرد فیتزگرالد» خالق این خودروی سوپر اسپرت است.

دماغه خودرو متشکل از خطوط شکسته و تیز که در ادامه با پروفیل بسیار کوتاه سقف و دیفیوزر غول پیکر عقب تکمیل می‌شود. اونتادور با طولی برابر با ۴۷۸۰ میلی‌متر و پهنای بسیار زیاد ۲۲۶۰ میلی‌متر (شامل آیینه‌ها) در کنار ارتفاع ۱۱۳۶ میلی‌متر، بسیار بیش از آنچه واقعاً هست عریض به نظر می‌رسد که جدا از نسبت ارتفاع به پهنای کم، نباید از تأثیر ورودی‌های هوای بزرگ جلو نیز غافل شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *