یک کارگاه کوچک شخصی در ایران خودروهای کلاسیک را در ابعاد مختلف و آن چنان با ظرافت زیاد تولید می‌کند که آوازه آن در سراسر کشور پیچیده است و از سریال خاتون تا گروه بهمن از خریداران خودروهای تولیدی این کارگاه خصوصی هستند.

خودروهای دست‌ساز در ایران طرفداران زیادی دارد به خصوص که می توان آن را با قیمتی مناسب و خرید یک موتور پیکان به حرکت نیز واداشت.

ساخت لامبورگینی دست ساز در ابعاد واقعی در نمایشگاه خودروی تهران سال ۹۵ یکی از معروف ترین خودروهای دست ساز ایرانی است که در رسانه های مختلف نیز به نمایش درآمد.

با این وجود کارگاه های زیادی در کشور وجود دارد که در این حوزه فعالیت می کنند.

یکی از این کارگاه‌ها که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است در شمال کشور و شهر انزلی واقع شده است که خودروها را آنچنان با ظرافت تولید می کند که حتی شهرک سینمایی ایران نیز از خریداران خودروهای تولیدی این کارگاه است.

در سریال خاتون که در حال پخش در شبکه نمایش خانگی است خودروی یکی از بازیگران اصلی سریال –مهران مدیری در نقش مستر انگلیسی- از دست سازه های این کارگاه شمالی است که البته همچون سایر موارد اسیر دلال بازی شده است.
 

بر اساس اطلاعات معتبر، این خودرو از طریق یک واسطه و با قیمتی گزاف به شهرک سینمایی فروخته شده است.

اما تنها شهرک سینمایی خریدار و استفاده کننده تولید این کارگاه نیست چراکه بسیاری از شرکت ها نظیر گروه بهمن از خودروهای دست ساز این کارگاه استفاده می کنند.

خودروهای دست ساز این کارگاه معمولا با استفاده از موتور پیکان قابلیت حرکت را نیز دارند.