دیجیزا/ اداره‌ی حمایت از حقوق مصرف کنندگان لهستان، در حال بررسی وضعیت توسعه‌ی بازی Cyberpunk 2077 و راه حل‌های سی‌دی پراجکت رد است.

انتشار بازی Cyberpunk 2077، مخصوصاً در کنسول‌های پایه‌ی نسل هشتمی، یک اتفاق پر حاشیه بود. این بازی از لیست فروشگاه پلی‌استیشن خارج شد و شرکت سی‌دی پراجکت رد با کاهش ارزش سهامش و شکایاتی مواجه شد. ممکن است در آینده اوضاع حتی برای آن‌ها بدتر شود.

همان‌طور که توسط روزنامه‌ی لهستانی Dziennik Gazeta Prawna، گزارش شده، دفتر حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور لهستان (UOKiK)، در حال بررسی این موضوع است که سی‌دی پراجکت رد چگونه می‌خواهد در ماه‌های آینده مسائل مربوط به عنوان Cyberpunk 2077 را اصلاح کند.

سخنگوی UOKiK در این مورد گفت: «ما بررسی خواهیم کرد که سازنده چگونه در مورد معرفی تغییرات یا راه حل برای مشکلات بازی در کنسول‌های مختلف اقدام می‌کند، اما در مورد افرادی که به خاطر ناتوانی در انجام بازی، شکایاتی تنظیم کرده‌اند، بعدا تصمیم گیری خواهیم کرد.»

علاوه بر این، اگر سی‌دی‌ پراجکت رد نتواند با به‌روزرسانی‌های بعدی مشکلات بازی Cyberpunk 2077 را برطرف کند، این شرکت حتی ممکن است با مجازات های مالی روبه‌رو شود که می‌تواند ده درصد از درآمد سالانه‌ی آن‌ها به عنوان جریمه دریافت شود.

سی‌دی پراجکت رد، برای بازی Cyberpunk 2077 به‌روزرسانی‌های جدیدی را در نظر گرفته که یکی از آن‌ها احتمالا در این ماه و به‌روزرسانی دوم در ماه فوریه ارائه می‌شود. توسعه دهنده گفته است که این به‌روزرسانی‌ها، مشکلات اجرای این عنوان بر روی کنسول‌های پایه‌ی پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان را برطرف می‌کند.

بازی Cyberpunk 2077 در حال حاضر برای پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و گوگل استدیا در دسترس است و احتمالا نسخه‌های نسل نهمی این بازی در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند.