دیجیزا/ همانطور که می‌دانید حسگر‌های اثر انگشت داخلی به اندازه حسگر‌های فیزیکی سریع نیستند، اما کوالکام در حال کار روی حسگر جدید اثر انگشت داخلی است که سرعت آن را ۵۰ درصد افزایش داده است.

کوالکام در حال ارتقا دادن این تکنولوژی است و می‌خواهد سرعت عملکرد حسگر اثر انگشت را حدود ۵۰ درصد افزایش دهد. انجام دادن این کار باعث شده تا نسل دوم این حسگر‌ حدود ۷۷ درصد بزرگ‌تر از نسل قبل باشد، مساحت حسگر اثر انگشت داخلی نسل اول ۳۶ میلی متر مربع (۴ میلی متر در ۹ میلی متر) بوده و در نسل دوم به ۶۴ میلی متر مربع (۸ میلی متر در ۸ میلی متر) رسیده است.

طبق گفته‌های کوالکام اندازه بزرگ‌تر این حسگر باعث می‌شود تا حدود ۱.۷ برابر، بیشتر از نسل قبل اطلاعات بیومتریک را جمع آوری کند و علت آن این است که فضای بیشتری برای انگشت شما وجود دارد. همچنان این شرکت می‌گوید که این سنسور می‌تواند اطلاعات را ۵۰ درصد سریع‌تر از حسگر قدیمی پردازش کند.

حسگر ۳D Sonic، برجستگی و منافذ انگشت شما را برای افزایش امنیت اسکن می‌کند، آخرین نسخه حسگر اثر انگشت هنوز کوچک‌تر از ۳D Sonic Max بوده که مساحت آن حدود ۶۰۰ میلی متر مربع است و می‌تواند هم‌زمان دو اثر انگشت را تایید کند.

کوالکام انتظار دارد که شرکت‌های سازنده گوشی‌های‌ هوشمند در اوایل سال ۲۰۲۱، از این تکنولوژی استفاده کنند. همانطور که می‌دانید سامسونگ از نسل اول این حسگر استفاده کرده و با توجه به رویداد Unpacked در این هفته برگزار خواهد شد، این احتمال وجود دارد که سامسونگ از این حسگر جدید اثر انگشت داخلی در خانواده گلکسی اس ۲۱ استفاده کند.