از دیدگاه اینشتین و تئوری‌های او، حرکت با سرعت نور یا با سرعتی فراتر از آن برای انسان غیرممکن است. اما آیا روزگاری پرواز کردن برای نوع بشر، رویایی غیرممکن و دست نیافتنی نبوده؟ دانشمندان تصور می‌کنند که سفر بین‌ستاره‌ای، رویایی است که شاید روزی رنگ و بوی حقیقت به خود بگیرد.

نزدیک‌ترین سیاره‌ به زمین که احتمال می‌دهند قابل سکونت باشد، تقریبا ۴ سال نوری با ما فاصله دارد. این یعنی اگر انسان با سفینه‌های فعلی بخواهد به سوی این سیاره حرکت کند، باید حداقل ۷۰ هزار سال در مسیر باشد. اما به تازگی دانشمندان فرضیه‌ای ارائه کرده‌اند که می‌تواند زمان این سفر را به کمتر از ۵ ماه برساند.

یک فیزیکدان مکزیکی به نام میگوئل آکوپیر، تحت تأثیر مجموعه‌ی سینمایی استارترک محاسباتی انجام داده که با آن یک سفینه بتواند سریع‌تر از سرعت نور حرکت کند. مکانیزم عمل این سفینه به صورتی است که خودش حرکت نمی‌کند، بلکه با موج‌سازی گرانشی می‌تواند اقیانوس مکان-زمان روبرویش را فشرده کرده و با خروج از سفینه آن را بسط بدهد. در این صورت است که می‌تواند به سرعت نور، یا حتی سرعتی فراتر از نور برسد.

شاید امروز که این نوشته را می‌خوانید، دستیابی به چنین چیزی عملا غیرممکن به نظر برسد. اما چه می‌دانید که تا صد سال دیگر چه اتفاقاتی ممکن است در عرصه‌ی علمی بیفتد؟ از شما دعوت می‌کنیم برای دانستن مکانیزم دقیق حرکت با سرعت نور ویدیوی ما را تماشا کنید.