دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

“جیمز وب” یک قدم به پرتاب نزدیک‌تر می‌شود

“جیمز وب” یک قدم به پرتاب نزدیک‌تر می‌شود

آژانس فضایی اروپا با انتشار تصاویری از محفظه تلسکوپ فضایی جیمزوب در صفحه اینستاگرام خود نوشت: هیچ‌چیز مثل یک روکش خوب نیست!

در بندر گویان آخرین کارها بر روی محفظه آریان ۵ برای تلسکوپ فضایی “جیمز وب” انجام می‌گیرد و نام ناسا، آژانس‌فضایی اروپا و “وب” بر روی آن نصب می‌شود.

جیمز وب به زودی درون این محفظه ۱۷ متری با قطر ۵.۴ متر قرار می‌گیرد تا در برابر فشارهای حرارتی، صوتی و آیرودینامیکی در طول سفر به فضا محافظت شود.

"جیمز وب" یک قدم به پرتاب نزدیک‌تر می‌شود

محافظ آریان ۵ برای مطابقت با نیازهای خاص این ماموریت فضایی، شخصی‌سازی شده است.

سخت‌افزارهای جدید آن تضمین می‌کنند که دریچه‌های هوای قسمت پایینی محفظه کاملا باز خواهند ماند. این موضوع شوک وارده ناشی از کاهش فشار را هنگام جدا شدن از موشک به حداقل می‌رساند.

این تلسکوپ در تاریخ ۱۱ تا ۱۲ نوامبر از اتاق تمیز به تاسیسات سوخت‌رسانی در گویان منتقل شد. این تلسکوپ پیش از آن که درون محفظه آریان ۵ بر روی موشک قرار بگیرد با سوخت پر می‌شود.

"جیمز وب" یک قدم به پرتاب نزدیک‌تر می‌شود

“وب” بزرگ‌ترین و پر قدرت‌ترین تلسکوپ فضایی تا به امروز خواهد بود که به فضا پرتاب می‌شود. آفتاب‌گیرهای آن که سازه‌ای پنج لایه‌ به شکل الماس هستند و اندازه‌ای مشابه یک زمین تنیس دارند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تا شده و درون محفظه آریان ۵ قرار گیرند. ابعاد این آفتاب‌گیرها در حالت کاملا باز ۲۱ متر در ۱۴ متر است. تلسکوپ “وب” ۱۰.۶۶ متر طول و ۴.۵ متر عرض دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *