دیجیزا/ ستاره شناسان در مورد مسئله از بین رفتن زمین یا بلعیده شدن آن توسط خورشید اختلاف نظر دارند و در مجموع همه آنها وقایع محتملی را عنوان می‌کنند که نشان می دهد، ممکن است زمین میلیاردها سال بعد به طور کامل از بین برود.
 
دکتر کیتی مک (Katie Mack) یک اخترفیزیک شناس مشهور به توضیح وقایع محتملی که ممکن است رخ دهد تا باعث از بین رفتن تدریجی جهان یا «حباب کوانتومی مرگ» شود، می‌پردازد.
بر اساس یکی از آخرین تحقیقات انجام شده توسط محققان، زمین، شانس چندانی برای بقا ندارد. با اینکه انبساط خورشید سبب کاهش جرم و نیروی گرانشی آن می‌شود، می‌تواند باعث شود تا سیاره‌ها آزاد شده تا در مدارهای بیرونی‌تر به گردش درآیند. بنابراین با این روند، سرانجام سیاره زمین در جاذبه مارپیچی خورشید گرفتار خواهد آمد و با به کام آن فرو رفتن، از بین خواهد رفت.
این ستاره شناس در آغاز توضیحاتش اظهار داشت که ممکن است پایان جهان یک ویژگی مشترک در داستان‌های علمی باشد، اما در واقعیت باید بدانیم که از بین رفتن جهان یک بحران نیست که توسط تیمی از ابرقهرمانان از آن جلوگیری شود.

به اعتقاد گروهی از ستاره شناسان، خورشید میلیاردها سال پس از این، به یک کره غول آسای سرخ بدل می‌شود. در آن هنگام، ممکن است زمین توسط خورشید، بلعیده شود. البته در میان ستاره‌شناسان در این مسئله اختلاف نظر وجود دارد. گروهی از ستاره شناسان می‌گویند مدت درازی پیش از این، به خاطر افزایش حرارت خورشید، بخش عمده‌ای از جو زمین پراکنده شده و آب اقیانوس‌های آن خشک شده‌اند و این شرایط می‌تواند در آینده و پس از نابودی خورشید ادامه داشته باشد.

یکی دیگر از وقایع محتمل، برخورد کهکشان آندرومدا با کهکشان راه شیری است. کهکشان آندرومدا نزدیک‌ترین کهکشان به کهکشان ما یعنی کهکشان راه شیری است. ستاره شناسان پیش بینی می‌کنند که بین سه تا چهار میلیارد سال آینده، این دو کهکشان با هم برخورد کرده و در هم بیامیزند. با توجه به چنین واقعه‌ای، می‌توان گفت برخورد آن‌ها همچون عبور اشباحی از میان یکدیگر خواهند بود چرا که بیش از نود درصد فضای کهکشان‌ها خالی بوده و این برخورد بیش از آنکه برخوردی بین ستاره‌ها و سیاره‌ها باشد، برخورد سنگینی بین سیاهچاله‌های مرکزی این دو کهکشان است.

علاوه بر این ستاره شناسان معتقدند با برخورد این دو کهکشان، این دو سیاهچاله با هم در آمیخته و یکی می‌شوند و کهکشان بیضوی شکل جدیدی را ایجاد خواهند کرد.