دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

جهان به زودی شاهد تاکسی‌های برقی پرنده خواهد بود

جهان به زودی شاهد تاکسی‌های برقی پرنده خواهد بود

 یک استارتاپ آمریکایی که هنوز مجوزهای لازم برای اولین هواگرد عمودپرواز خود را دریافت نکرده از برنامه‌هایش برای ساخت ۲۵۰ تاکسی هوایی خبر داده است.

شرکت Archer Aviation قصد دارد تا سه سال آینده حدودا ۲۵۰ تاکسی هوایی برقی بسازد و در سال‌های پس از آن، حجم تولید را افزایش دهد. این شرکت گفته است که تلاش می‌کند تا پایان سال ۲۰۲۴ مجوزهای لازم را برای پرواز تاکسی هوایی‌اش بگیرد.

مدیرعامل شرکت آرچر می‌گوید: «در اولین سال‌مان ۲۵۰ هواگرد خواهیم ساخت،‌ در سال دوم سراغ ساخت ۵۰۰ هواگرد خواهیم رفت و در سال سوم حجم تولید را به ۶۵۰ هواگرد خواهیم رساند. پس از آن، خط تولید را گسترش می‌دهیم تا سالانه حدوداً ۲٬۰۰۰ هواگرد بسازیم.»

تاکسی هوایی Midnight آرچر مشکی در کنار چند زن و مرد

آرچر قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ مجوز پرواز هواگرد اختصاصی‌اش را که یک خلبان و چهار مسافر در خود جای می‌دهد، دریافت کند. این تاکسی هوایی، میدنایت (Midnight)‌ نام دارد. اداره‌ی فدرال هوانوردی در ایالات متحده هنوز قوانین مربوط به صدور مجوز پرواز تاکسی‌های هوایی را تدوین نکرده است.

آرچر تنها شرکتی نیست که در حوزه‌ی ساخت هواگردهای عمودپرواز فعالیت می‌کند. هواگرد میدنایت پس از دریافت مجوزهای لازم،‌ در بازاری رقابت می‌کند که فعالان سرشناسی چون Joby Aviation و Vertical Aerospace دارد. این حوزه‌ی نوظهور که تحت حمایت بزرگانی چون تویوتا قرار گرفته هنوز با چالش‌های زیادی در مسیر دریافت مجوز، توسعه‌ی سیستمی مناسب برای مدیریت ترافیک هوایی و باتری پرظرفیت مواجه است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد ارزش سهام شرکت آرچر در سال جاری میلادی ۵۴ درصد افت کرده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *