دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

جلوگیری از زایمان زودرس با دستگاهی نوین

جلوگیری از زایمان زودرس با دستگاهی نوین

دیجیزا/ در بسیاری موارد عمل زایمان زودتر از موقع مقرر رخ می‌دهد و جلوگیری از این امر با استفاده از روش‌های فعلی مانند داروها، جراحی یا هورمون‌ها چالش برانگیز است.

حال شرکتی به نام “PregnanTech” توانسته یک دستگاه کاشتنی طراحی و توسعه دهد که  بار روی دهانه رحم را کاهش می‌دهد و از دهانه رحم با وجود انقباضات محافظت می‌کند و بدین ترتیب با کنترل عوامل بیوشیمیایی و جلوگیری از فروپاشی شبکه کلاژن از زایمان زودرس جلوگیری می‌کند.

دستگاه مذکور “لایونس”(LIONESS) نام دارد و در حال حاضر محققان در حال آزمایش آن بر روی زنانی هستند که قرار است عمل هیسترکتومی را انجام دهند. هیسترکتومی یا زهدان‌برداری به عمل جراحی می‌گویند که در آن رحم را برمی‌دارند. این عمل رایج‌ترین عملی است که توسط پزشک زنان و به دو صورت کامل(تنه، فوندوس و گردن رحم) یا جزئی(گردن رحم را برنمی‌دارند) انجام می‌شود.

 این شرکت قصد دارد سال آینده دستگاه خود را در بیمارستان کالج سلطنتی لندن و بر روی زنان باردار در معرض خطر زایمان زودرس آزمایش کند. این دستگاه در یک روشی که میزان تهاجمی بودن آن بسیار کم است در داخل واژن قرار می‌گیرد. انجام این کار فقط چند دقیقه طول می‌کشد و پس از آن زنان باردار قادر خواهد بود فوراً به خانه بروند.

زایمان زودرس در انسان به تولد نوزاد پیش از هفته ۳۷ام بارداری گفته می‌شود. علت زایمان زودرس در اغلب موارد ناشناخته است. نوزادان زودرس عموماً در معرض خطر ناتوانی در رشد ذهنی و جسمی هستند. امروزه پیشرفت‌های بسیاری در ارتباط با مراقبت از نوزادان نارس صورت گرفته‌است ولی از میزان شیوع زایمان زودرس کاسته نشده‌ است. زایمان زودرس از مهمترین عوامل مرگ و میر نوزادان در سطح جهان است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *