سخت افزار/ وبسایت Speedtest هر ماه آماری از میانگین سرعت اینترنت در جهان و کشورها به تفکیک اینترنت موبایل و ثابت ارائه می‎کند. جدیدترین گزارش آنها نشان می‌دهد که در طول دوره ۲۸ روزه ماه فوریه کندترین و پرسرعت ترین اینترنت در جهان متعلق به چه کشورهایی بوده و جایگاه ایران در چه نقطه‌ای است.

میانگین سرعت اینترنت ثابت در طول ماه گذشته در جهان ۹۷.۵۲ مگابیت برثانیه بوده است و سرعت آپلود ۵۱.۷۹ مگابیت برثانیه. میزان تأخیر یا همان Latency نیز بدون تغییر همچنان ۲۰ میلی‌ثانیه است.

میانگین سرعت دانلود در اینترنت موبایل در ماه فوریه اندکی بالا رفته و به ۴۶.۹۴ مگابیت برثانیه رسیده است. سرعت آپلود و میزان تأخیر اما بدون تغییر همچنان ۱۲.۴۹ مگابیت برثانیه و ۳۷ میلی ثانیه است.


کندترین و پرسرعت ترین اینترنت در جهان
در بخش اینترنت موبایل مانند ماه گذشته امارات متحده عربی رتبه نخست را در اختیار دارد. میانگین سرعت دانلود در این کشور ۱۷۷.۱۶ مگابیت برثانیه است. قطر، کره جنوبی، چین، عربستان سعودی، نروژ، استرالیا، هلند، کویت و بلغارستان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در بخش اینترنت ثابت سنگاپور با میانگین سرعت دانلود ۲۳۸.۵۹ مگابیت برثانیه همچنان جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. هنگ کنگ، تایلند، رومانی، دانمارک، اسپانیا، مجارستان، لیختن اشتاین، موناکو و فرانسه در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند.

ترکمنستان با میانگین سرعت دانلود ۲.۸۳ مگابیت برثانیه، کندترین اینترنت موبایل را در میان کشورهای جهان دارد. افغانستان، فلسطین، ونزوئلا، زیمباوه، بنگلادش، سودان، تانزانیا، زامبیا و غنا در رتبه‌های بعدی جای دارند.

در بخش اینترنت ثابت هم ترکمنستان بدترین سرویس‌دهی را به کاربران خود دارد و میانگین سرعت دانلود در این کشور ۲.۷۷ مگابیت برثانیه است. کوبا، الجزایر، یمن، موریتانی، گینه، سودان، موزامبیک، سوریه، افغانستان و تونس در رتبه‌های بعدی هستند.

جایگاه ایران در لیست پرسرعت‌ترین اینترنت ماه فوریه ۲۰۲۱
از میان ۱۴۱ کشور لیست اینترنت ثابت، ایران با یک پله صعود نسبت به ماه قبل و میانگین سرعت دانلود ۲۵.۵۷ مگابیت برثانیه (معادل ۳.۱۹۶ مگابایت برثانیه) در رتبه ۸۴ قرار گرفته است.

در بخش اینترنت ثابت نیز از میان ۱۷۵ کشور لیست، ایران با ۳ پله سقوط دررتبه ۱۳۴ قرار دارد. میانگین سرعت دانلود اینترنت ثابت در ایران ۱۹.۵۵ مگابیت برثانیه (معادل ۲.۴۴ مگابایت برثانیه) اعلام شده است.

به ما بگویید که آیا  سرعت دانلود اینترنت ثابت و همراه برای شما بالاتر از میانگین اعلام شده در ایران است یا پایین‌تر از آن؟