دیجیزا/ دوربین کانن مدل Canon 5D Mark III که روی ماهواره نصب شده و دور زمین می‌چرخد، بخشی از ابزار قدرتمند سایت تعاملی کانن است که به شما امکان می‌دهد از مناظر روی زمین عکس بگیرید.

در حال حاضر یک دستگاه دوربین کانن مدل Canon 5D Mark III بر روی یک ماهواره قرار دارد که می‌توانید برای «عکس گرفتن» از مناظر روی زمین استفاده کنید. این دوربین بخشی از ابزار قدرتمند سایت تعاملی کانن است و به یک تلسکوپ ۴۰ سانتی متری مجهز شده است و به سوی سیاره زمین تنظیم گردیده است.

دوربینی که روی ماهواره‌ی CE-SAT-1 این شرکت نصب شده، یک دستگاه دوربین  DSLR از مدل Canon 5D Mark III شرکت کانن است که «مقداری تغییرات» داشته است.

ماهواره CE-SAT-I اولین ریز ماهواره‌ای است که به طور کامل توسط کانن ساخته شده است و هم اکنون به دور زمین می‌چرخد. این ابتکار کانن، یک راه حل ساده، آسان و مقرون به صرفه برای عکس‌برداری از فضا است که محدودیت عکس‌برداری از فضا را نیز کاهش می‌دهد.

ریز ماهواره کانن بسیار کوچک بوده و در ابعاد ۸۳ در ۵۰ در ۵۰ سانتی متر ساخته شده است. این ماهواره برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ به فضا پرتاب شد و در مداری به فاصله ۳۷۵ مایل (۶۰۰ کیلومتر) بالاتر از سطح زمین قرار گرفت. این ماهواره که  هم‌اکنون به دور زمین در گردش است، می‌تواند عکس‌های هر فریم به اندازه یک مستطیل ۲ در ۳ مایل (۳.۲ در ۴.۸ کیلومتر) ثبت کند. عکس‌هایی که شما در سایت تعاملی کانن می‌توانید مشاهده کنید، به صورت آنی و در همان لحظه ضبط نشده‌اند. آیا مایل نیستید هدیه‌ای از این دست را برای صدها یا هزاران نفر از دنبال کنندگان عادی خود در ​​اینترنت به اشتراک بگذارید؟

در سایت جدید کانن، صدای فضانورد مارشا آیوینز پخش می‌شود که درباره ماهواره‌های با وضوح بالا و مقرون به صرفه آینده شرح می‌دهد. او در بخشی از سخنانش می‌گوید: «این را تصور کنید که «دسترسی بیشتر به تصویربرداری از فضا» با همان دوربینی امکانپذیر می‌شود که ما در سال ۲۰۱۲ در تمام راه مسیر بازگشت، در اختیار داشتیم!»