کلیک/ کمپانی توییتر چندی پیش اعلام کرد که توییت های مربوط به نتایج انتخابات و همینطور حساب کاندیداها و کمپین های انتخاباتی را نشانه گذاری می کند.

درست یک روز پیش از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، کمپانی توییتر اعلام کرده که کلیه توییت هایی که مربوط به نتایج فعلی انتخابات هستند و هنوز قطعی نشده اند را نشانه گذاری می کند. این شرکت شماری از برچسب های مختلف را در نظر گرفته تا آن را به توییت ها اضافه کند. بدین ترتیب معلوم می شود که کدام سازمان ها جزو منابع اصلی جهت اطلاع از نتایج انتخابات هستند.

البته توییتر پیش از این نیز اقداماتی را برای جلوگیری از انتشار اخبار گمراه کننده انجام داده بود (راهکار جدید توییتر برای مقابله با انتشار اطلاعات نادرست پیرامون انتخابات ۲۰۲۰). ظاهرا شرکت قرار است علاوه بر حساب کاندیداها و صفحه رسمی کمپین های انتخاباتی، حساب های با بیش از صد هزار فالوور و همینطور توییت های ترند شده مربوط به نتایج انتخابات را نیز نشانه گذاری کند.

در حال حاضر دو برچسب برای اجرای این طرح ارائه شده که نشان می دهند محتوای توییت ها هنوز به تایید سازمان های رسمی نرسیده است. کاربران این برچسب ها را در تایم لاین خود و پایین هر توییت مشاهده خواهند کرد. ظاهرا برچسب های دیگر نیز به زودی به مجموعه اضافه می شوند.

اما کمپانی از چه راهی می خواهد رسمیت داشتن توییت های مربوط به نتایج انتخابات را تشخیص دهد؟ طبق اظهارات توییتر، این مطالب با اخبار منتشر شده از سوی دفاتر رسمی انتخاباتی رسمی و رسانه های ملی مانند ABC News، Associated Press، CBS News، CNN، Decision Desk HQ، Fox News و NBC News  تطبیق یافته و سپس نشانه گذاری می شوند.

توییتر به زودی بروزرسانی های جدید را روی پلتفرم خود اعمال می کند. اینطور که به نظر می رسد نتایج نهایی انتخابات ۲۰۲۰ نسبت به سال های قبل با اندکی تاخیر اعلام خواهد شد و توییتر تمام تلاش خود را به کار گرفته تا جلوی نشر اخبار غیر رسمی و گمراه کننده را بگیرد. این شرکت قرار است راهکارهایی هم برای روزهای بعد از انتخابات و مقابله با توییت های خشونت آمیز و آشوب طلبانه ارائه دهد.