دیجیزا/ توییتر سرانجام با انتشار بیانیه‌ای به صورت رسمی سرویس اشتراکی Twitter Blue را با قابلیت‌هایی همچون Undo Tweet و «حالت خواندن» (Reader Mode) معرفی کرد.

البته کاربران همچنان به صورت رایگان می‌توانند از توییتر استفاده کنند و تنها چند ویژگی و امتیاز خاص از جمله «ویرایش و اصلاح توییت‌ها قبل از ارسال» برای مشترکین این سرویس در نظر گرفته شده است.

در ابتدا سرویس اشتراک Twitter Blue در دسترس کاربران کشور‌های استرالیا و کانادا قرار می‌گیرد. توییتر با ارائه این سرویس و ویژگی‌های آن قصد دارد تجربه کاربران خود از توییتر را شخصی‌تر و واضح‌تر کند. هزینه اشتراک این سرویس جدید در حال حاضر برای کاربران کانادا حدود ۲.۸۹ دلار و برای کاربران استرالیا ۳.۴۴ دلار تعیین شده است و به مرور زمان ویژگی‌ها و مزایای بیشتری برای مشترکان ایجاد خواهد کرد.

                                                                                                           قابلیت پوشه بوک‌مارک توییتر آبی

از جمله ویژگی‌های سرویس جدید می‌توان به «پوشه بوک‌مارک» اشاره کرد که مشترکان این سرویس با استفاده از این قابلیت کارآمد می‌توانند توییت‌های ذخیره شده خود را سازماندهی کنند. علاوه بر این، مشترکان می‌توانند پیش از ارسال توییت‌های خود با استفاده از قابلیت «Undo Tweet» ابتدا پیش نمایش توییت را مشاهده و در صورت نیاز اصلاح کنند.

                                                                     قابلیت Undo Tweet که با استفاده از آن می‌توان توییت‌های خود را پیش از ارسال اصلاح کرد

به علاوه، ویژگی دیگری تحت عنوان «حالت خواندن» (Reader Mode) در این سرویس قرار گرفته که باعث می‌شود کاربران توییت‌های طولانی را راحت‌تر بخوانند. این ویژگی برای توییت‌های چندرشته‌ای که حاوی کلمات بسیار زیادی است کاربرد دارد و کاربران می‌توانند آن‌ها را به صورت یکپارچه بخوانند. همچنین مشترکین توییتر آبی می‌توانند با استفاده از آیکون‌ها و تم‌های رنگی متفاوت، فضا و رابط کاربری اپلیکیشن خود را شخصی‌سازی کنند.

                                                                                           ویژگی «حالت خواندن» که برای راحتی کاربران فراهم شده است

توییتر در متن بیانیه خود اعلام کرده است که ویژگی‌های جدید این سرویس از طریق صفحه TwitterBlue اعلام خواهد شد. همچنین هنوز مشخص نیست کاربران سایر کشورهای جهان چه زمانی می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.

تا پیش از این درآمد توییتر عمدتا به تبلیغات متکی بود اما حضور رقیب‌های قدرتمندی مانند فیسبوک این عرصه را بر آن‌ها بسیار سخت کرد. با این حال ارائه خدمات اشتراکی پولی تغییر قابل توجه در مدل تجاری توییتر محسوب می‌شود و می‌تواند درآمد آن‌ها را تا میزان قابل توجهی ارتقا دهد.