آریا/کارشناسان امیدوارند که این واکسن بتواند پیروزی بزرگی درمقابل این بیماری رقم بزند و آن را ریشه کن کند.

به نقل از تلویزیون الجزیره، واکسنی با اثربخشی بالا برای ریشه کنی بیماری مالاریا ساخته شد.
واکسن جدیدی برای مقابله با بیماری مالاریا ساخته شده است. کارشناسان امیدوارند که این واکسن بتواند پیروزی بزرگی درمقابل این بیماری رقم بزند و آن را ریشه کن کند. موسسه واکسن سازی آکسفورد اعلام کرده است که اثربخشی این واکسن جدید و متوقف کردن عفونت ناشی از مالاریا، حدود هفتاد و هفت درصد است.
این موسسه به دنبال تاییدیه سازمان جهانی بهداشت برای واکسن جدید است. این موسسه یکی از سازندگان واکسن کرونا در جهان هم است. استفاده از این واکسن مقابله با مالاریا حالا وارد مرحله آزمایش بالینی گسترده روی انسان شده است تا در مقایسه با مراحل آزمایش محدودتر بالینی، عوارض جانبی احتمالی آن بررسی شود. هرسال حدود نیم میلیون نفر در جهان به علت ابتلا به مالاریا جان خود را از دست می‌دهند که بسیاری از قربانیان از کودکان هستند که در آفریقا زندگی می‌کنند.
آزمایشگاهی در شهر داکا در قلب آفریقا نمونه‌های جمع آوری شده را بررسی می‌کند و از روند پیشرفت کار‌ها بسیار راضی است. در فصل باران‌های موسمی، پشه‌های ناقل بیماری مالاریا در آفریقا بسیار زیاد می‌شوند و دیگر پشه بند‌های خاص و دفع کنندگان پشه نمی‌تواند نسخه نهایی برای مقابله با نیش آلوده به عامل بیماری مالاریا باشد. سال گذشته شمار قربانیان مالاریا در جهان بیش از شمار جان باختگان کرونا در افریقا بود.
با ساخت این واکسن می‌توان جان صد‌ها میلیون نفر را نجات داد که در مناطق استوایی و مستعد درمقابل رشد و انتشار پشه‌های عامل انتقال بیماری مالاریا زندگی می‌کنند و آن‌ها را درمقابل این انگل مرگبار مصون داشت. مرحله بزرگ آزمایش بالینی این واکسن جدید با آزمایش روی پنج هزار نفر در چهار کشور آفریقایی شده است.