دیجیزا/ خب قابلیت تماس اضطراری می تواند برای یک ساعت هوشمند ویژگی مناسبی باشد. اما اگر وقتی خواب هستید به صورت ناخواسته تماس بگیرد و صدای در زدن پلیس بیدار شوید، واقعا جذاب نیست. جدیدا تماس اضطراری ناخواسته اپل واچ کاربران در حالی که خوابند، دوباره خبرساز شده است.

تماس اضطراری ناخواسته اپل واچ
بر اساس یک گزارش جدید، کاربران ایالت کانزاس امریکا در حالی که اغلب در خواب به سر می برند با شماره تماس اضطراری ۹۱۱ تماس می گیرند.

یک گزارش محلی فاکس نیوز، که توسط اپل اینسایدر منتشر شده است، خاطر نشان می کند افرادی که تماس می گیرند حتی نمی دانند که این کار را می کنند چرا که آنها در خواب هستند.

سخنگوی پلیس اورلند پارک گفت که به نظر می رسد این تماس ها از طریق کاربران اپل واچ است که اغلب روی صفحه لمسی ساعت خوابیده اند یا روی دکمه های بزرگ کنار دستگاه قرار می گیرند. بیشتر اوقات، این کاربران از پاسخگویی به پلیس آگاهی ندارند تا اینکه پاسخ تماس گرفته شود.


مشخصا به دلیل لمس یا ضربه ناخواسته کاربران روی اپل واچ است که قابلیت SOS آن فعال می شود. این کار با فشار طولانی مدت دکمه کناری آغاز می شود. البته این قابلیت می تواند غیرفعال شود. به نظر می رسد افراد هنگام خواب ناخواسته این ویژگی را فعال می کنند.

یک مرکز تماس محلی ۹۱۱ می گوید که در هر ساعت ۲۵۰ تماس اشتباهی یا غیرضروری گرفته می شود. البته این تعداد همگی مربوط به اپل واچ نیست. تماس های ناخواسته باعث حواس پرتی اعزام کنندگان اورژانس و منابع مورد نیاز برای موارد اضطراری واقعی می شود.

یکی از راه های جلوگیری از همه این موارد خرید کیس محافظ برای Apple Watch است که فشار دادن و نگه داشتن دکمه Side را دشوارتر می کند.

ویژگی SOS اضطراری به گونه ای طراحی شده است که به افراد دارنده ساعت اپل راهی آسان برای درخواست کمک می دهد و تنها بخشی از تمرکز مداوم اپل بر سلامتی و ایمنی از طریق محصولات خود است.

نظر شما چیست؟ تا به حال به این مشکل با اپل واچ خود برخورده اید؟ در کل اگر ساعت هوشمند دیگر یا دستبند پایش سلامتی دارید، لمس ناخواسته چقدر برای شما رخ می دهد؟