دیجیزا/ اکثر تلویزیون‌های هوشمند ۴K سامسونگ  که تولید سال ۲۰۲۰ هستند نمی‌توانند بالاترین تجربه‌ی گرافیکی را به صاحبان کنسول پلی‌استیشن ۵ ارائه دهند.

با وجود این‌که از نظر فنی تلویزیون‌هایی با مدل‌های Q70T ،Q80T ،Q85T ،Q90T و Q95T باید بتوانند با کنسول پلی‌استیشن ۵ سازگار باشند، اما در عمل چنین اتفاقی روی نمی‌دهد. اگرچه این موضوع ممکن است برای صاحبان کنسول پلی‌اسیتشن ۵ که به دنبال تجربه‌ی بازی‌ها با بالاترین کیفیت گرافیکی هستند، ناامید کننده باشد، اما خوشبختانه یک مشکل موقتی و از طریق به‌روزرسانی سیستم عامل قابل رفع است.

عجیب است که صاحبان کنسول ایکس‌باکس سری ایکس لازم نیست نگران هیچ یک از این موارد باشند. به‌نظر می‌رسد کنسول جدید مایکروسافت و تمام ویژگی‌های گرافیکی آن کاملاً با محدوده‌ی تلویزیون‌های هوشمند ۴K سامسونگ محصول سال ۲۰۲۰ سازگار است، بنابراین کاملاً مشخص نیست که چرا صاحبان پلی‌اسیتشن ۵ نمی‌توانند از تجربه‌ی مشابه لذت ببرند. براساس گزارش‌ها، مدل‌های تلویزیون ۴K سامسونگ می‌توانند محتوای ۴K SDR را در ۱۲۰ هرتز یا ۴K HDR را در ۶۰ هرتز پخش کنند. آن‌ها نمی‌توانند محتوای ۴K HDR را با نرخ بالای ۱۲۰ هرتز ارائه دهند.

صاحبان کنسول پلی‌استیشن ۵ باید فریم یا HDR بالاتری را انتخاب کنند اما نمی‌توانند هم‌زمان هر دو را داشته باشند. این مشکل غیرعمدی حتی با آخرین به‌روزرسانی سیستم عامل‌ تلویزیون‌های هوشمند ۲۰۲۰ سامسونگ هم حادث می‌شود. علت دقیق آن مشخص نیست، اما با توجه به تمام مسائلی که تاکنون بررسی شده، احتمالاً ارتباطی با HDMI 2.1 دارد. سامسونگ از طریق به‌روزرسانی‌های بعدی این نقص را برطرف خواهد کرد، اما گذشت زمان این موضوع را مشخص خواهد ساخت که تا چه حد برطرف شده است. تا آن زمان، فقط توجه داشته باشید که به نظر نمی‌رسد تلویزیون هوشمند سامسونگ شما توانایی ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی گرافیکی برای کنسول پلی‌اسیتشن ۵ را داشته باشد.