سخت افزار/ کمپانی Bethesda یکی از شرکت‌های بازی سازی در سبک خون و مبارزه است، بازی Doom پرطرفدارترین عنوان این استادیو بازی سازی است که به تازگی توانسته است با استفاده از سیستم سخت افزاری قدرتمند و نیتروژن مایع روی فریم ریت قابل توجه‌ای لود شود. اجرای بازی Doom Eternal برروی هزار فریم فشار زیادی با سیستم وارد خواهد کرد اما چطور Bethesda به چنین فریم ریتی دست پیدا کرده است.

همیشه یک محدودیت برای فریم ریت هر بازی وجود دارد، مهم نیست که شما ۱۰ کارت RTX 2080TI را در کنار پردازنده قدرتمند از سمت AMD و یا Intel در کنار ۱۲۸ گیگابایت رم قرار دهید. همیشه یک محدودیت فریم ریتی وجود دارد که باعث می‌شود از یک مقدار به بعد مقدار سخت افزار مورد استفاده شما بی‌استفاده باشد.

همانطور که تماشای ویدیو بر روی فریم ریت ۶۰ فریم با توجه به نرم بودن آن لذت بخش است، داستان برای گیم نیز به همین صورت است اما این موضوع بر روی بازی کاملا متفاوت است و برای اجرای یک بازی با عملکرد مناسب سخت افزار شما حداقل باید خروجی ۶۰ فریم را از آن بازی به شما ارائه دهد. برخلاف ویدیو هرچه قدر فریم ریت دریافتی شما از یک بازی بالاتر برود، نرم بودن آن نیز بیشتر به چشم خواهد آمد، به خصوص اگر مانیتور شما نرخ بروزرسانی‌ای بالاتر از ۶۰ هرتز داشته باشد. این موضوع حتی قبلا نیز توسط انویدیا ثابت شده است که فریم ریت بالاتر باعث خواهد شد تا بازیکنان بهتر بتوانند از خود واکنش نشان دهند.

بازی Doom Eternal برروی هزار فریم روی چه سخت افزاری بوده است؟
استادیو Bethesda با جمع کردن یک سیستم کامپیوتری بالارده توانسته است تا در رزولوشنی قابل توجه ۱۰۰۰ فریم در ثانیه از بازی جدید خود یعنی Doom Eternal دریافت کند. اجرای بازی Doom Eternal برروی هزار فریم به همین سادگی‌ها نیز نبوده و این استادیو به طور مداوم برای خنک نگه داشتن پردازنده و کارت گرافیک از نیتروژن مایع استفاده کرده است. پردازنده استفاده شده برای این سیستم کامپیوتری، Core I7 9700K است. این پردازنده برخلاف تصورات بوده است و همه فکر می‌کردند که حداقل پردازنده استفاده شده از نسل نهم اینتل خواهد بود اما این چنین نیست. این پردازنده با سرعت ۶.۶ گیگاهرتز بوست شده است و در کنار Asus RTX 2080Ti قرار گرفته است. همچنین ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD از دیگر مشخصات این سیستم هستند. نیتروژن مایع برای خنک کردن پردازنده و کارت گرافیک این سیستم به طور مداوم استفاده شد تا نگرانی از بابت افت عملکرد در هنگام تست نباشد. همانطور که می‌دانید در هنگام داغ شدن سیستم کامپیوتری و یا گوشی، به طور کوتاه مدت عملکرد دستگاه ضعیف‌تر خواهد شد.