لحظه پرتاب راکت‌ها به فضا همیشه هیجانی باورنکردنی به همراه خود دارد و برای بیننده خاطره‌ای به یاد ماندنی می‌سازد. عکاس تصویر امروز ناسا خوش شانس بوده که پرتابی در زمان طلوع آفتاب ببیند و با برنامه‌ریزی دقیق، از آن با خورشید عکاسی کند.
این پرتاب با راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس از مرکز فضایی کندی ناسا به فضا پرتاب شد و ۵۳ ماهواره استارلینک را با خود به مدار نزدیک زمین (LEO – Low Earth Orbit) رساند. در سال‌های اخیر، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک که ایلان ماسک آن را پایه‌گذاری کرد، طرفداران زیادی پیدا کرد. با این حال، مخالفان خود را نیز دارد. یکی از دلایل مخالفت با آن، ایجاد آلودگی نوری در فضای خارج از جو بود که می‌تواند آسمان تاریک را برای همیشه از ما بگیرد.

اعوجاج خورشید با هوای داغ
در این تصویر، هوای داغ خارج شده از انتهای راکت باعث شده تا نور خورشید در لبه‌های آن دچار اعوجاج شود و مثل قطراتی مذاب و معلق در فضا به نظر برسد. هوای داغ راکت حتی سایه آن را کشیده‌تر کرده و تصویری شکسته از آن به ما داده است.
علت فیزیکی این اتفاق، داغ شدن بیش از حد هوای اطراف راکت است که باعث شده هوا به شدت رقیق شود و ضریب شکست آن با هوای اطراف اختلاف داشته باشد. این اختلاف ضریب شکست پدیده‌ای اپتیکی ایجاد می‌کند و نور را در مسیر خود چندین بار منحرف می‌کند. در نهایت، تصویری مثل بالا ایجاد می‌کند. البته در این عکس لکه خورشیدی ناحیه ۳۰۱۴ نیز ثبت شده است که در سمت چپ خورشید به وضوح دیده می‌شود.