دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

تصاویر جدید از موتورهای موشک “استارشیپ”

تصاویر جدید از موتورهای موشک “استارشیپ”

دیجیزا/ اسپیس‌ایکس قصد دارد به زودی اولین پرواز آزمایشی استارشیپ در مدار را طی چند ماه آینده از مرکز پرتاب‌های این شرکت در تگزاس جنوبی در نزدیکی بوکاچیکا به انجام برساند و ایلان ماسک تصاویر جدیدی از موتورهای این موشک منتشر کرده است.

 به نقل از اسپیس، ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت در روز یکم اوت تصویری از موشک استارشیپ در حالی که همراه با پسر کوچکش در کنار آن ایستاده بود، منتشر کرد و نوشت: موتورهای پیشران برای اولین سفر مداری در حال اتصال هستند. او در روز دوم اوت نیز تصویری از پیشرانه “سوپرهوی” منتشر کرد.

به گفته‌ی ماسک، ‌”سوپرهوی” در نهایت ۲۹ موتور رپتور خواهد داشت و نسخه‌های دیگر آن در آینده ۳۲ موتور خواهند داشت. بخش بالایی موشک استارشیپ ۵۰ متر طول دارد و دارای شش موتور اضافه خواهد بود.

پیش از این، نمونه‌ی اولیه موشک استارشیپ آزمایش پرواز در ارتفاع بالا را با موفقیت به پایان رسانده است. موشک SN۱۵ توانست ۱۰ کیلومتر در آسمان اوج گرفته و سپس بر روی سکو با موفقیت فرود بیاید.

پس از گذشت مدتی کوتاهی از پرتاب استارشیپ، پیشران “سوپرهوی” با نام پیشران شماره ۴ جدا شده و به آب‌های خلیج مکزیک برخورد می‌کند. بخش اول موشک مسیر خود را در مدار ادامه می‌دهد و پس از ۹۰ دقیقه در نزدیکی جزیره‌ی کاوای هاوایی به آب برخورد خواهد کرد.

اسپیس‌ایکس امیدوار است این پرتاب تا پیش از پایان سال به انجام برسد این در حالی است که علاوه بر مشکلات فنی اسپیس‌ایکس باید مشکلات لجستیک را نیز حل کند زیرا اداره هوانوردی فدرال در حال انجام بررسی‌های زیست محیطی بر روی استارشیپ است و زمان پایان بررسی‌ها و صدور مجوز مشخص نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *