دیجیزا/ گوشی جدید اوپو به عنوان یکی از محصولات موردانتظار این شرکت به‌حساب می‌آید و حالا تصاویری از طرح مفهومی این موبایل منتشر شده است.

شیائومی در سال ۲۰۱۹ گوشی می میکس آلفا (Mi Mix Alpha) را با نمایشگر دوطرفه و قیمتی سرسام‌آور که نزدیک به ۳۰۰۰ دلار بود عرضه کرد. این تلفن هوشمند از لحاظ بصری یک محصول چشمگیر به‌ حساب می‌آمد اما آیا شیائومی علاوه‌بر زیبایی و قیمت هنگفت، قابلیت معنادار و کاربردی دیگری را نیز به آن اضافه کرده بود یا خیر؟

در چند وقت اخیر، حق ثبت اختراعات بسیاری از سمت کمپانی‌هایی مانند سامسونگ، ال‌جی و… برای ساخت گوشی‌هایی با نمایشگرهای دوطرفه منتشر شده است. این موضوع نشان می‌دهد که اکثر غول‌های صنعت موبایل، از این ایده استقبال کرده‌اند و قصد دارند به سراغ‌اش بروند.

و حالا در سال ۲۰۲۱ نوبت به یکی از برترین شرکت‌های سازنده موبایل در جهان، یعنی Oppo رسیده است. این شرکت با پتنت گوشی جدید اوپو نشان داد که قصد ساخت و عرضه موبایلی هوشمند را دارد که نمایشگر آن تمام ابعاد گوشی را پوشش می‌دهد.

به لطف پتنت گوشی جدید اوپو که اخیراً توسط دفتر جهانی مالکیت معنوی (WIPO) تصویب شده و خبر این موضوع که به واسطه LetsGoDigital منتشر شده است، می‌توانیم به آینده این موبایل امیدوار باشیم. در ادامه می‌توانید تصاویر طرح‌ مفهومی و کانسپت‌های این محصول را مشاهده کنید.

با توجه به این تصاویر، به احتمال زیاد گوشی جدید اوپو دارای لبه‌های تخت خواهد بود. صفحه نمایش این موبایل، تمام سطح گوشی را پوشش داده و به طور کلی طراحی فوق‌العاده زیبا، براق و مدرنی دارد. مانند گوشی تاشو هواوی میت ایکس اس (Huawei Mate Xs) به نظر می‌رسد که گوشی دوطرفه اوپو هم از یک محفظه کوچک و باریک بهره خواهد برد که در آن قطعاتی مانند دوربین‌های چهارگانه و فلاش، به صورت عمودی قرار گرفته‌اند.

باید ببینیم این شرکت چه برنامه‌هایی برای ساخت گوشی جدید خود خواهد داشت؛ زیرا با توجه به علاقه کمپانی‌های دیگر به ساخت و گسترش موبایل‌های تاشو با نمایشگرهای دوطرفه، احتمالاً شاهد رقابت داغی میان‌ غول‌های اصلی این حوزه خواهیم بود.

سامسونگ قرار است اواخر امسال، گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۳ (Galaxy Z Fold 3) را با پشتیبانی از قلم S Pen عرضه کند. همچنین احتمال کار کردن گوگل بر روی گوشی پیکسل فولد (Pixel Fold) نیز وجود دارد. علاوه‌بر این، گفته می‌شود که مایکروسافت در حال آماده‌سازی سرفیس Duo 2 است.