دیجیزا/ هواوی اعلام کرده است که HarmonyOS برای گوشی های هوشمند حوالی فروردین ۱۴۰۰ رونمایی می شود. این شرکت همچنین تأیید کرده است که گوشی های هوشمند قدیمی نیز جدیدترین نسخه سیستم عامل را از طریق به روزرسانی نرم افزار دریافت می کنند. امروز می شنویم که تست HarmonyOS روی هواوی P50 در حال انجام است.

همانطور که در حال حرکت به سمت تاریخ عرضه پرچمدار سری P هواوی برای سال ۲۰۲۱ هستیم، نشانه های بیشتری نمایان می شود و نشان می دهد این گوشی احتمالا به صورت پیش فرض با سیستم عامل اختصاصی هواوی HarmonyOS (در چین به نام HongmengOS شناخته می شود) ارایه می شود.

یک منبع خبری از چین نشان می دهد که Huawei P50 با موفقیت تست های بتا توسعه دهنده HarmonyOS 2.0 برای موبایل را به پایان رسانده و وارد مرحله آزمایشی Beta 3 شده است. همجنین گفته شده که شاید هواوی P50 اولین گوشی که به Hongmeng OS (یا همان HarmonyOS) مجهز می شود نباشد اما اولین دستگاهی است که آن را به صورت پیش فرض ارایه می کند.

گزارشی حاکی از آن است که هواوی P50 در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در چین معرفی می شود. انتظار می رود کنفرانس مطبوعاتی جهانی معرفی این پرچمدار هم همین حوالی اتفاق بیفتد. بنابراین، می توانیم فرض کنیم که نسخه های جهانی با EMUI 11 از پیش نصب شده و نسخه های چینی با سیستم عامل Hongmeng یا همان Harmony ارائه می شوند.

ماه گذشته، یو چنگدونگ، مدیر عامل بخش محصولات مصرفی هواوی از گوشی تاشو هواوی Mate X2 رونمایی کرد که دارای دو نمایشگر و مکانیزم تاشو جدید است. طی این رویداد، او همچنین اعلام کرد که این تلفن تاشو در اولین مجموعه مجاز برای نصب سیستم عامل Hongmeng در ماه آوریل است.

وانگ چنگلو، رئیس بخش نرم افزار تجارت مشتری هواوی، گفت که هواوی سیستم عامل Hongmeng را در سال ۲۰۲۱ روی بیش از ۲۰۰ میلیون تلفن هوشمند نصب خواهد کرد. در کنار تلفن ها، این شرکت سیستم عامل خود را روی سایر محصولات مصرفی و همچنین دستگاه های شخص ثالث نصب خواهد کرد. اکوسیستم کلی دستگاه های HarmonyOS در سال جاری به بیش از ۳۰۰ میلیون دستگاه تبدیل خواهد شد.

مشخصات احتمالی هواوی P50
سری هواوی P50 در سه مدل شامل P50 ، P50 Pro و P50 Pro Plus با اندازه صفحه نمایش به ترتیب ۶.۱ یا ۶.۲ اینچ ، ۶.۶ اینچ و ۶.۸ اینچ ارائه می شود. از نظر پردازنده، نسخه استاندارد آن به Kirin 9000E مجهز است و مدل های دیگر به پردازنده Kirin 9000 مجهز هستند.

از نظر طراحی، ظاهر دستگاه ممکن است خیلی متفاوت با مدل های نسل قبلی نباشد. رندرها نشان می دهند که این ترکیب از یک طراحی نمایشگر مجهز به سوراخ برای دوربین سلفی، استفاده می کند. همچنین طراحی چهار لبه خمیده را خواهد داشت که نسبت نمایشگر به بدنه بسیار بالایی را ارایه می کند.

خانواده هواوی P50 احتمالاً از طراحی P40 پیروی خواهد کرد، سیستم اصلی دوربین هنوز در گوشه بالا سمت چپ و در یک ماژول دوربین مربع شکل قرار دارد.

علاوه بر این، انتظار می رود نسخه پایه هواوی P50 دارای رفرش ریت ۹۰ هرتز باشد و نمونه های پیشرفته تر P50 Pro ، P50 Pro Plus می توانند رفرش ریت ۱۲۰ هرتز را ارائه دهند.

نظر شما چیست؟ منتظر Huawei P50 هستید؟