دیجیزا/ آیفون ۱۲ پرو مکس و آیفون ۱۲ مینی دو دستگاهی هستند که پس از آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو ارایه شدند. ما سه هفته پیش بود که تست سقوط آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو اپل را با هم دیدیم. امروز تست سقوط آیفون ۱۲ پرو مکس و آیفون ۱۲ مینی منتشر شده است که می تواند حقایق جالبی درباره تاثیر اندازه دستگاه در مقاومت آن را به ما نشان دهد.

همانطور که آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو با هم در کیفیت ساخت متفاوتند، آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس هم متفاوتند. به این ترتیب که مدل پرو با شاسی استیل ضدزنگ ارایه می شود در حالی که آیفون ۱۲ مینی با شاسی آلومینیومی ساخته شده است.

البته هر دو دستگاه پوشش محافظ نمایشگر سرامیک شیلد دارند و پیش از این دیده ایم شکستن آن با تست های سقوطی که منتشر شده، تقریبا غیرممکن است. البته به این معنا نخواهد بود که هرگز نمی شکند اما طبق شرایطی که دیدیم و شراطی ساده ای هم نیست، نمی شکند.

آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس یک تفاوت بزرگ دیگر هم دارند و آن اندازه و وزن است. اجازه بدهید ببینیم این فاکتورها چقدر در مقاومت آن ها در برابر سقوط اهمیت دارد؟

همانطور که تماشا کردید، آیفون ۱۲ مینی به صورت کلی کمی مقاوم تر از آیفون ۱۲ پرو مکس ظاهر شد. اینجا نشان می دهد که ما از موبایل های بزرگتر باید انتظار مقاومت کمتری داشته باشیم. بیشترین دلیل هم احتمالا به دلیل وزن بیشتر آن هاست.

نظر شما چیست؟ کدام یک از این ۲ آیفون با اندازه های متفاوت را می پسندید؟