سخت افزار/ تروجان‌ها همیشه برای سیستم‌های کامپیوتری بد بوده‌اند و قدرت تخریب آن‌ها هیچ تاثیری بر روی نیت آن‌ها نداشته است. همانطور که از اسم Trojan مشخص است، هدف اصلی آن تخریب اموال و دارایی‌های روی سیستم عامل شما است. تروجان TabBarInteraction توسعه دهندگان iOS را به دردسر انداخته است و اینبار با خطای کاربران روبرو نیستیم.

تروجان‌ها در هر قالبی می‌توانند بر روی سیستم شما قرار بگیرند. ممکن است درحال باز کردن فایل ضمیمه شده به ایمیل باشید یا درحال دانلود فیلم مورد علاقه خود از سایت نامشخص. در هر دو صورت احتمال اینکه با یک تروجان روبرو باشید است و از این رو بسیاری از کاربران قبل از دانلود فایل‌های خود، منبع و سایت مورد نظر را بررسی می‌کنند.

اما قشر توسعه دهنده نرم افزار بیشتر از هر بخش دیگری در این زمینه اطلاعات دارند و از این رو گول زدن آن‌ها برای دانلود یک تروجان سخت‌تر از مابقی بخش‌های جامعه است. با این حال تروجان TabBarInteraction توسعه دهندگان iOS و MacOS را مورد هدف قرار داده است. بر اساس گزارش رسیده از سمت Sentinel One یک تروجان با این نام درحال گسترش بین توسعه دهندگان دو سیستم عامل گفته شده است.

دلیل آن، اشتباه توسعه دهندگان در هنگام دانلود این تروجان است. توسعه دهندگان با تصور اینکه درحال دانلود یک پروژه برای ساخت برنامه خود هستند، دست به دانلود این تروجان می‌زنند و بعد از راه اندازی آن، این تروجان به راحتی قادر است به هر روشی سیستم شما را مورد تهاجم قرار بدهد. در اولین حالت، این تروجان میکروفون و وب کم شما را زیر نظر خواهد داشت. در ادامه این تروجان می‌تواند اقدام به دانلود و آپلود فایل از داخل سیستم قربانی کند.

درحال حاضر Sentinel One پیشنهاد داده است که توسعه دهندگان نرم افزارهای iOS و MacOS در هنگام دانلود پروژه‌های Xcode، تمام حواس خود را جمع کنند تا یک موقع دچار چنین مسائلی نشوند. تروجان‌ها تا به این لحظه نمونه‌های مختلفی داشته‌اند و در صورتی که فایل‌های شما قفل شود، باز کردن آن با هزینه همراه بود. حتی با وجود پرداخت هزینه در بسیاری از موارد، قربانی فایل‌های خود را پس نگرفته است.