بر اساس نتایج تحقیقات اخیر در مقایسه موارد مشابه مشخص شد بیمارانی که تحت ترمیم رباط صلیبی قدامی قرار می ‌گیرند، نتایج بهتری نسبت به افرادی که بازسازی آن را انجام می دهند، دارند.
بازسازی رباط صلیبی قدامی یک عمل جراحی برای جایگزینی پیوند بافت رباط صلیبی قدامی است که در زانو قرار دارد تا عملکرد آن پس از آسیب بازیابی شود. ترمیم رباط صلیبی یک روش کم تهاجمی برای اتصال مجدد رباط پاره شده است. 
دکتر عدنان سایتنا (Adnan Saithna) و همکارانش یک تحلیل گذشته نگر برای مقایسه نتایج بالینی و عملکردی ترمیم رباط صلیبی قدامی با بازسازی آن را در حداقل پیگیری دو سال طراحی کردند.
دکتر سایتنا ۷۵ مورد همسان بر اساس متغیرهایی از جمله سن، جنس، شاخص توده بدنی، زمان بین آسیب و جراحی، پارامترهای شلی زانو، وجود ضایعات منیسک، سطح فعالیت قبل از عمل و مشارکت ورزشی را که تحت ترمیم رباط صلیبی قدامی قرار گرفته و در همان دوره تحت بازسازی رباط صلیبی نیز قرار داشتند را با هم مقایسه کرد. تست ایزوکینتیک برای ارزیابی کمبود قدرت در ۶ ماه پس از عمل استفاده شد. در پیگیری نهایی، پارامترهای شلی زانو، بازگشت به ورزش و معیارهای مقایسه نتیجه ثبت شد.

 با توجه به تجزیه و تحلیل ها، گروه ترمیم کننده رباط صلیبی قدامی در مقایسه با همتایان خود که تحت بازسازی رباط صلیبی قدامی قرار گرفتند، میانگین قدرت عضلانی پشت ران بیشتری داشتند. در یک میانگین نهایی، گروه ترمیم رباط صلیبی به طور قابل توجهی امتیاز مشترک بهتری در مقایسه با گروه بازسازی داشت. به گفته محققان تفاوت معنی داری در میزان بازگشت به سطح قبل از آسیب ورزشی در هیچ گروهی وجود نداشت.
دکتر سایتنا در ادامه گفت: ترمیم رباط صلیبی قدامی با تست های ایزوکنتیک بهتر، نتایج مشترک قوی تر در پیگیری نهایی و بهبود وضعیت زانو همراه بود. با این حال، میزان پارگی مجدد در مقایسه با بازسازی رباط صلیبی به طور قابل توجهی و به ویژه در بیماران جوان بالاتر بود. گفتنی است که شرح کامل این پژوهش در نشست سالانه انجمن ارتوپدی پزشکی ورزشی آمریکا در سال ۲۰۲۲ ارائه شده است.