وارونه/دانشمندان طی یک تحقیق علمی جدید، تلاش‌هایی برای شناختن ترسناک ترین فیلم تاریخ سینما کرده‌اند. پس‌ازاین حرف فیلم‌هایی مثل درخشش (۱۹۸۰) (دنباله این فیلم در سال ۲۰۱۹ بانام دکتر اسلیپ “Docter sleep” اکران شد.) یا جن‌گیر (۱۹۷۳) به ذهن دوستداران ژانر وحشت می‌رسد.

اما هیچ‌کدام از این فیلم‌های جذاب، جواب این پژوهش نیستند بلکه پاسخ به‌دست‌آمده در این تحقیق برای یافتن ترسناک ترین فیلم تاریخ، فیلم Sinister (2012) است. در این فیلم شخصیت اصلی با بازی ایتان هاوک، عمداً خانواده‌اش را در خانه‌ای ساکن می‌کند که در آن ساختمان قتل‌های وحشتناکی اتفاق می‌افتد.

سؤال اصلی طرفداران ژانر وحشت اغلب این است که آن‌ها فیلم شوم (Sinister) را ترسناک‌ترین فیلم تاریخ سینما نمی‌دانند. حتی طبق نظرسنجی‌ها، این فیلم امتیازهای متوسطی از افراد دریافت کرده است.

پس حالا سؤال این است که چطور این فیلم توانسته به‌عنوان ترسناک‌ترین فیلم تاریخ سینما، انتخاب شود؟

خب طبق مطالعاتی که روی پنجاه نفر انجام‌شده است، این جواب به‌دست‌آمده است. در این تحقیق هر فرد بیش از ۱۰۰ ساعت فیلم ترسناک مشاهده کرده و در همین هنگام، تمامی علائم حیاتی فرد و واکنش‌های بیولوژیکی‌شان ثبت گردیده و پس از پایان تحقیق مشاهده‌شده که این افراد در هنگام تماشای فیلم Sinister ضربان قلبشان افزایش بیشتری داشته است. به‌طور میانگین ضربان قلب افراد از ۶۵ بار در دقیقه به ۸۶ بار در دقیقه رسیده بود.

می‌توان از فیلم‌های زیر به‌عنوان سایر فیلم‌های ترسناکی نام برد که بیشترین تأثیر را بر افراد داشته‌اند.(فیلم‌های فاقد رتبه‌بندی هستند)

Insidious
Conjurning
Hereditry
Paranormal
این مطالعه، نتایج جالبی داشت؛ اما مهم‌ترین ایرادش اشتباه تعریف شدن ترس و وحشت است. در این تحقیق ترس یک به‌عنوان یک واکنش آنی تصور شده اما ترس گاهی به‌آرامی ایجاد می‌شود و تا مدت زیادی با انسان باقی می‌ماند؛ و تأثیر فیلم‌های ژانر وحشت بر افراد مختلف متفاوت است و مهم‌ترین دلیل اختلاف در مورد ترسناک‌ترین فیلم تاریخ این است.